۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۳۲۷۸۳
مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات:

هیأت های مذهبی تریبون نشر معارف عاشورایی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، پیوند بین نسل ها را ویژگی بارز هیأت های مذهبی دانست و گفت: هیأت های مذهبی همواره در تاریخ، تریبون نشر معارف عاشورایی بوده و شور حسینی را زنده نگه داشته اند.
هيأت هاي مذهبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، رضا معممی مقدم، مدیر کل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور امروز در جلسه تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، پیوند بین نسل ها را ویژگی بارز هیأت های مذهبی دانست و گفت: هیأت های مذهبی همواره در تاریخ، تریبون نشر معارف عاشورایی بوده و شور حسینی را زنده نگه داشته اند.

 

معممی مقدم به نقش مهم هیأت های مذهبی در ترویج مفاهیم اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: هیأت های مذهبی در طول تاریخ، تریبون نشر معارف عاشورایی بوده و شور حسینی را زنده نگه داشته اند.

 

وی همچنین به تلاش دشمنان به منظور ترویج شبهات و خرافه در هیأت های مذهبی و عزاداری امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: هیأت های مذهبی باید تلاش کنند که مسائل خرافی در عزاداری سالار شهیدان وارد نشود.

 

معممی مقدم با بیان این که دشمنان برای ورود خرافه و شبهه در عزاداری امام حسین(ع) تلاش و سرمایه گذاری بسیاری انجام می دهند، ادامه داد: خطبا و مبلغان باید با تبیین صحیح نهضت حسینی از ورود هر گونه خرافه در عزاداری امام حسین(ع) جلوگیری کنند.

 

وی ضمن اشاره به اهمیت کارکردهای تربیتی در هیأت های مذهبی و تشکل های دینی در شرایط فعلی کشور افزود: با توجه به برنامه ریزی های جبهه استکباری و جبهه جنگ نرم با دشمن ایجاد کادریابی و کادر سازی از مهم ترین اولویت هادر تشکل های دینی و کانون های فرهنگی است.

 

معممی مقدم با اشاره به تحریم های  ظالمانه برخی کشورهای زیاده خواه در جهان و محدودیت اعتبار فرهنگی تصریح کرد: هیأت های مذهبی حتی در بدترین شرایط با وجود کمک های مردمی و غیرمردمی می توانند پرچم برافراشته شده خود را همچنان در اهتزاز نگاه دارند.

 

وی ضمن اشاره به مناسبت های مختلف از جمله ولادت ها و شهادت های ائمه معصوم (ع) تاکید کرد: باید همه ولادت های اهل بیت(ع) مثل ایام شهادت متوازن مورد توجه قرار گیرد و برجسته شود، مانند غدیر که دهه امامت و ولایت است و از این ایام باید به نحو احسنت برای تبیین حقانیت شیعه استفاده شود.

 

معممی مقدم توجه به هیأت محوری را یکی از رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و افزود: در هیأت های مذهبی باید هیأت محوری اولویت همه برنامه های دینی و فرهنگی قرار گیرد نقش سازمان تبلیغات اسلامی در این مباحث نقش هدایتی و تغدیه فکری است.

 

وی با تاکید بر پرهیز از افراطی گری در هیأت های مذهبی خاطر نشان کرد: افراط گری در هیچ دین و مذهبی سفارش نشده است و از هیچ دین و مذهبی پذیرفته نیست.

 

مدیر کل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به وجود نقش و جایگاه تشکل های دینی در کشور تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون مجالس و محافل مذهبی و وجود هیأت های مذهبی در کشور است.

 

این مسؤول فرهنگی در پایان ضمن اشاره به هدف گزاری و برنامه ریزی در هیأت های مذهبی تاکید کرد: ایده پردازی، ابتکار، خلاقیت و نو آوری دو مسأله مهم در استمرار فعالیت های دینی و فرهنگی در هیأت های مذهبی است که باید مورد توجه قرار گیرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات