۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۲۳۳۴۳۹
مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی مطرح کرد:

عرفان های نوظهور؛ راهبرد غرب برای ایجاد بدعت در فرهنگ انتظار

خبرگزاری رسا ـ مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با بیان این که دشمن با استفاده از عرفان های نوظهور به دنبال ایجاد چالش جدی در مبحث انتظار و ظهور است، گفت: دشمن می خواهد با استفاده از این عرفان ها، اندیشه ها و تفکر پلید و منحرف خود را در جهان اسلام نهادینه کند.
مدير بنياد مهدويت خراسان جنوبي ـ حجت الاسلام خوشخو

حجت الاسلام محمدرضا خوشخو، مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که دشمن از مدت ها پیش با ایجاد عرفان های نوظهور در مقابل فرهنگ انتظار و مهدویت قد عَلم کرده است، گفت: دشمن می خواهد با ایجاد این عرفان ها فرهنگ مهدویت را از مسیر صحیح منحرف کند زیرا می داند این فرهنگ در چالش جدی با نظام استکبار قرار دارد و آن ها می خواهند با انحراف این فرهنگ از تربیت انسان های برجسته خودداری کرده و بسترهای ظهور را نابود کنند تا نیروی در مقابل جریان و جبهه ظلم و ستم وجود نداشته باشد. 

 

وی افزود: هدف عمده جریان های عرفانی نوظهور، ایحاد چالش در اعتقادات شیعیان و انحراف اندیشه تمدن ساز شیعی از مسیر امامت و ولایت است.

 

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی، عرفان حلقه‌ها را از جمله عرفان‌های نوظهور عنوان کرد و گفت: این عرفان از دهه 70 به ‌صورت یک فرآیند تدریجی به وجود آمده و به آرامی بسط و گسترش پیدا کرده و از سال 84 به‌ طور رسمی فعالیت خود در کشور را آغاز کرده است.

 

حجت الاسلام خوشخو با اشاره به این که عرفان حلقه‌ها در محورهای سه‌گانه تعریف و تبیین شعور کیهانی به منزله حقیقت، تعریف عرفان و اتصال با شعور کیهانی و کارکردهای شعور کیهانی به نسل جوان گفتمان های مختلف و منحرفی ارائه می دهد، تصریح کرد: پیروان عرفان حلقه‌ها باید به تمام محورهای حلقه پایبند باشند و از اساس‌نامه‌ای که توسط مدیر این حلقه تنظیم شده است تخطی نکنند.

 

وی با بیان این که مدیر و دیگر مربیان این عرفان، سخنی برخلاف آموزه‌های دینی مردم بر زبان جاری نمی‌کنند، ادامه داد: زیرا آن ها می دانند مردم از اعتقادات قابل قبولی برخوردار بوده و به این راحتی دست از ایمان برنخواهند داشت ازاین رو با استفاده از عمق اعتقادات آنان را تحریک کرده و از مبانی و احکام دین مبین اسلام دور می کنند.

 

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با بیان این که اعضای این فرقه علت بیماری‌های روحی را موجودات غیرطبیعی یا ماورا طبیعت دانسته و نجات از بیماری‌ها را جدا شدن از این موجودات بیان می‌کنند، گفت: این فرقه بر اعتقادات مردم در خصوص جن تاکید بیش از حد کرده و با فعالیت هایی مانند خارج کرن جن از جسم آدمی و اعمالی مشابه انسان ها ساده انگار را چپاول می کنند.

 

حجت الاسلام خوشخو با بیان این که در این نوع از عرفان، شیطان به علت ایجاد جهان متضاد و دو قطبی، محور کمال است، افزود: اعضای این حلقه به بهانه رحمت عام خداوند انجام هر کاری را برای انسان مجاز شمرده و در ظاهر رحمت الهی مردم  را به انجام انواع فسادهای اخلاقی و اجتماعی ترغیب می کنند.

 

وی با بیان این که جوانان باید به شدت مراقب این فرقه های انحرافی عرفانی باشند، یادآور شد: کسی که وارد این حلقه شود به سختی می تواند از آن ها جدا شود به همین دلیل جوانان باید مراقب باشند تا فریب این حلقه ها را نخورند زیرا این حلقه در ظاهر شکل بسیار دین پسندانه و اخلاق مدارانه دارد در حالی که هدف اصلی آن ها انحراف تفکر و فرهنگ انتظار و اعتقاد به خداوند یگانه از مسیر واقعی آن است./968/ت302/ب5 

 

ارسال نظرات