۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۲۳۳۶۷۱
مبلغان جهادی(31)

تشریح خلاقیت­های تبلیغی گروه طلیعه­داران ظهور

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه تبلیغی طلیعه­داران ظهور، علت روی آوردن خود به کار تبلیغی را، وضعیت و نیاز جامعه، فضای تهاجم فرهنگی و تأکیدات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب و نیاز و گرایش دانش­آموزان به مباحث دینی و الهی دانست و درباره برخی از فعالیت های این گروه تبلیغی گفت: انجام فعالیت­های تبلیغی در مدارس، برگزاری طرح محله اسلامی، تولید نشریات و سازماندهی طلاب برای فعالیت­های مسجدی محله محور، برخی از فعالیت­های گروه تبلیغی طلیعه­داران ظهور است.
اعزام مبلغان به مدارس

حجت­الاسلام سید علی جزایری، مدیر گروه تبلیغی طلیعه­داران ظهور در گفت و گو با با خبرنگار خبرگزاری رسا، به معرفی این گروه پرداخت و اظهار داشت: از سال 1379 فعالیت تبلیغی خود را با عنوان پایگاه مسجدی در مدارس شروع کردیم و با توجه به استقبال دانش­آموزان و جوانان از فعالیت­های تربیتی، تصمیم گرفتیم که افزون بر کار تربیتی، به فعالیت­های تبلیغی نیز بپردازیم.

 

مدیر حوزه علمیه امام خامنه­ای اهواز با اشاره به مخاطبان این گروه تبلیغی اظهار داشت: به تدریج نوع فعالیت­ها از تربیت کادر، به کارهای تبلیغی در مدارس گرایش پیدا کرد که مخاطب اصلی فعالیت­های این گروه تبلیغی، دانش­آموزان پسر در مقطع راهنمایی هستند.

 

مدیر گروه تبلیغی طلیعه­داران ظهور به عوامل روی آوردن خود به فعالیت­های جهادی اشاره و ابراز داشت: وضعیت و نیاز جامعه، فضای تهاجم فرهنگی و نیاز و گرایش دانش­آموزان به مباحث دینی و الهی و فرمایشات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب سبب شد تا انگیزه­هایمان برای انجام فعالیت­های تبلیغی فرا منطقه­ای و فرا محلی بیشتر شود.

 

حجت­الاسلام جزایری به تأثیر فعالیت­های این گروه در مدارس پرداخت و خاطرنشان کرد: هنگامی که در مدارس به معارف الهی، اسلامی و انقلابی و همچنین به شبهات پرداخته می­شد، دانش­آموزان به این نوع فعالیت­ها جذب می شدند و انگیزه­های ما را در پرداختن به این فعالیت­ها در مدارس بیش از پیش می­کرد.

 

وی به فعالیت­های مهم این گروه جهادی اشاره کرد و گفت: انجام فعالیت­های تبلیغی در مدارس مقطع راهنمایی و دبیرستان، برگزاری اردوهای منظم به مشهد مقدس در طول سال و سازماندهی طلاب برای فعالیت­های مسجدی محله محور از جمله فعالیت­های گروه تبلیغی طلیعه­داران ظهور به شمار می­رود.

 

مدیر حوزه علمیه امام خامنه­ای اهواز افزود: از دیگر فعالیت­های این گروه جهادی می­توان به برگزاری طرح محله اسلامی، اعزام مبلغ به مدارس دخترانه جهت برگزاری جلساتی با عنوان همایش­های خانوادگی، تولید نشریات، تولید کتابی تحت عنوان بازی­های تربیتی و همچنین تولید کتابچه­هایی ویژه مبلغان در یک ماه آینده و آماده­سازی فلش کارت­هایی برای تبلیغ ویژه دانش­آموزان اشاره کرد.

 

مدیر گروه تبلیغی طلیعه­داران ظهور به تشریح طرح محله اسلامی پرداخت و اظهار داشت: در این طرح، مسجد و پایگاه را مرکز قرار داده و فعالیت­ها را با محوریت محله انجام می­دهیم که به عنوان مثال می­توان به ارتقای مهارت­های تربیتی خانوادگی با رویکرد معارفی و برگزاری همایش­های خیابانی از جمله یادواره شهدا اشاره کرد.

 

حجت­الاسلام جزایری در تشریح به یکی از فعالیت­های گروه تبلیغی طلیعه­داران ظهور، ابراز داشت: در طی یک ماه و نیم اخیر با اعزام مبلغان به مدارس دخترانه، 50 همایش خانوادگی در مدارس برگزار کرده­ایم و برخی از نیازها و مهارت­های تربیتی را انتقال داده­ایم که یکی از مشکلات جدی خانواده­ها، مسائل خانوادگی است./822/ت302/ف

ارسال نظرات