۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۲۳۵۹۵۳
مدیرکل حوزه ریاست سازمان اوقاف:

سهم موقوفات مرتبط با حوزه علمیه کمتر از 2 درصد است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در حال حاضر سهم موقوفات مرتبط با حوزه های علمیه در کشور کمتر از دو درصد است.
حسن ربيعي، مديركل حوزه رياست و روابط عمومي سازمان اوقاف

حسن ربیعی، مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با بیان این که متأسفانه شمار موقوفات مرتبط با حوزه های علمیه در کشور چندان مطلوب نیست، اظهار کرد: حوزه های علمیه یکی از ظرفیت ها و جایگاه های تأثیرگذار در زمینه وقف به شمار می روند و به همین دلیل نیز لازم است انجام وقف در این راستا افزایش یابد.

 

 

وی با یادآوری این که در حال حاضر سهم موقوفات مرتبط با حوزه های علمیه در کشور کمتر از دو درصد است، افزود: حوزه های علمیه نقش زیادی در ترویج فرهنگ و سنت حسنه وقف دارند و سازمان اوقاف و امور خیریه نیز همواره تلاش کرده تا با تعامل و همکاری با حوزه های علمیه از این ظرفیت استفاده کند.

 

 

ربیعی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه ارتباط گسترده و فراگیری با نقاط مختلف کشور دارند و با توجه به حضور مبلغان در جای جای کشور و زمینه ایجاده شده برای فعالیت های تبلیغی و اطلاع رسانی از سوی روحانیان مبلغ، در مجموع حوزه های علمیه می توانند نقش ویژه ای در ترویج فرهنگ وقف ایفا کنند.

 

 

به گفته وی همان گونه که روحانیان و حوزه های علمیه نقش ویژه ای در ترویج سنت حسنه وقف و این صدقه جاریه دارند، باید تلاش شود تا انجام وقف در رابطه با نیازهای مدارس علمیه در کشور نیز افزایش یابد.

 

 

ربیعی در ادامه با تأکید بر لزوم هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه، تصریح کرد: افزون بر حوزه های علمیه، فضای مجازی، تولیدات جدید فناوری، شبکه های اجتماعی برای ترویج دین، مراکز سمعی و بصری و دیگر بخش های جدید گسترش آموزه های اسلامی از جمله نیازهای روز برای انجام وقف به شمار می روند.

 

 

وی همچنین بر تلاش بیش از پیش رسانه ها به ویژه رسانه های دینی بر ترویج گفتمان وقف در جامعه تأکید کرد و افزود: لازم است رسانه ها نقش مؤثر وقف را به جامعه معرفی کنند تا استقبال مردم نیز از این سنت حسنه افزایش یابد.

 

 

ربیعی همچنین تصریح کرد: از دولت نیز انتظار می رود تا وقف را قدر دانسته و برای احیای این سنت نیک اسلامی به مدد سازمان اوقاف و امور خیریه بیاید.

 

 

وی با بیان این که کارکردهای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی وقف در کشور برای همگان آشکار است، اضافه کرد: با این وجود متأسفانه برخی افراد به دلیل ناآگاهی به احیای وقف در جامعه اعتراض می کنند.

 

 

ربیعی گفت: این افراد می گویند در حالی که مردم گرفتار بوده و با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می کنند چرا شما پرچم وقف را در دست گرفته و در صدد احیا و افزایش آن هستید؟.

 

 

وی تصریح کرد: این شبهات در حالی مطرح می شود که سازمان اوقاف و امور خیریه به مسائل و مشکلات مردم نگاهی تحولی و جهادی داشته و در نظر دارد تا بخشی از مشکلات پیش روی جامعه را با استفاده از ظرفیت وقف رفع کند./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات