۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۲۳۶۹۲۷
آیت‌الله سبحانی:

مشکلات جامعه با تکیه بر مردم حل می‌شود/ تزلزل خانواده‌ها به تزلزل جامعه می‌انجامد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی با تاکید بر لزوم ریشه یابی مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی، گفت: دولت‌ها در رفت‌وآمد هستند و ما باید با تکیه بر مردم مشکلات آنها را حل کنیم.
 آيت الله سبحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در دیدار رییس سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به آیات و روایات بر ضرورت انجام کار خیر تأکید کرد و اظهار داشت: کمک به بهزیستی یکی از مصادیق کار خیر است.


وی یکی از ویژگی‌های کار در بهزیستی را سیاسی نبودن آن ذکر کرد و گفت:‌ خوشبختانه همه دولت‌های پس از انقلاب به سازمان بهزیستی کمک کرده‌اند.


این مرجع تقلید جنبه الهی و خدایی را از دیگر ویژگی های خدمت در این مجموعه خواند و افزود: بنده با کارهای این مجموعه آشنا هستم و مؤسسه امام صادق(ع) کتابی در عرصه فعالیت‌های بهزیستی تألیف کرده که از سوی این مجموعه منتشر شد.


حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های خداپسندانه بهزیستی، ابراز کرد: مردم می‌توانند ثلث سهم امام خود را به این سازمان داده تا جهت اقدامات خیر و خداپسندانه مصرف شود.


رییس مؤسسه امام صادق(ع) در ادامه سخنان خود از وقف به عنوان صدقه جاریه نام برد و گفت: کمک به سازمان بهزیستی نیز از مصادیق صدقه جاریه است.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه بیان کرد: کسانی که در سازمان بهزیستی به معلولان، کودکان بی سرپرست و افراد آسیب پذیر جامعه خدمت می‌کنند از روحیه‌ای الهی برخوردار بوده و نزد خداوند اجر و پاداش ویژه‌ای دارند.


وی همچنین در ادامه سخنان خود طلاق را از معضلات امروز جامعه برشمرد و با تأکید بر این‌که ریشه طلاق باید خشکانده شود، اظهار داشت: باید اقدامات جدی برای جلوگیری از طلاق انجام گیرد؛ تزلزل خانواده‌ها به تزلزل جامعه می‌انجامد.


این مرجع تقلید بالا رفتن آمار طلاق در کشور را تهدیدی جدی دانست و بر ضرورت ریشه یابی این مسأله تأکید کرد و گفت: این‌که آمار طلاق و ازدواج در جامعه یکسان باشد مناسب نیست بلکه نسبت این دو به هم حداکثر باید یک به صد باشد.


حضرت آیت‌الله سبحانی همچنین مسأله اعتیاد را از دیگر معضلات جامعه ذکر کرد و خواستار جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور شد.


رییس مؤسسه امام صادق(ع) در پایان با بیان این‌که سازمان بهزیستی باید مشکلات را به طور ریشه‌ای حل کند، ابراز کرد: دولت‌ها در رفت‌وآمد هستند و ما باید با تکیه بر مردم مشکلات آنها را رفع کنیم./927/پ202/ج

ارسال نظرات