۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۳۷۰۲۳

فقر در فلسطین اشغالی بیداد می‌کند

خبرگزاری رسا ـ تازه‌ترین برآورد یک سازمان بین المللی مردم نهاد نشان می‌دهد که بیش از دو میلیون و 500 هزار نفر در فلسطین اشغالی به طور جدی با فقر دست به گریبان هستند.
فقر در فلسطين اشغالي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بنیاد خیریه «لیتت» اعلام کرد: دو میلیون و 546 هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی در فقر به سر می‌برند و از هر سه کودک ساکن این منطقه، یک کودک دچار فقر است.


بنابر گزارش ویژه سالانه این بنیاد، فقر در اسراییل گسترده‌تر و گریز از آن به طور فزآینده دشوارتر می‌شود.


بر اساس این گزارش، دو میلیون و 546 هزار فقیر در سرزمین های اشغالی به مثابه 31.6 (سی و یک و شش دهم) درصد از کل جمعیت این منطقه است و یک میلیون و 613 هزار بزرگسال و 932 هزار کودک را در بر می‌گیرد.


ژیل دارمون و اران وینتروب مدیران موسسه لیتت در بیانیه ای که امروز انتشار یافت، گفتند: انتخابات پیش رو (در سرزمین های اشغالی) یک فرصت و شاید آخرین فرصت است تا تصمیم گرفته شود که خرید تانک‌های بیشتر ضرورت دارد یا رهانیدن کودکان از یک زندگی فلاکت بار و این که آیا باید نگران آینده بود و یا تنها به گسترش اشغالگری اندیشید.


بر اساس گزارش لیتت، از هر سه کودک صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی در سال 2014 میلادی یکی در فقر و فلاکت به سر می برد و بر اساس این داده‌ها، در این نسبت از هر چهار کودک، یک کودک چند بار در ماه گرسنه سر بر بالین می‌گذارد و همچنین 65 درصد کودکان در اسراییل وعده غذایی گرم در مدارس دریافت نمی‌کنند.


این گزارش همچنین افزود که 65 درصد از خانواده‌های فقیر در سرزمین‌های اشغالی از دریافت دارو و یا درمان‌های پزشکی برای کودکان خود در برهه‌ای از سال گذشته میلادی صرف نظر کردند، در حالیکه 40 درصد این خانواده‌ها در این بازه زمانی، چندین بار ناگزیر به این اقدام شدند.


بیش از یک سوم از کودکان فقیر در اسراییل در سال جاری میلادی برای تامین مخارج خانواده ناگزیر شدند تن به کار دهند و 27 درصد آنان تحصیل را رها کردند.


افزون بر این، 32 درصد از کودکان در اسراییل در سال 2014 میلادی از شدت فقر ناگزیر ساکن یتیم خانه‌ها شدند و این آمار در مقایسه با سال گذشته که تنها 22 درصد بود، رشد فزآینده‌ای داشته است.


بنابر این گزارش، 94 درصد از بزرگسالان اسراییلی که در فقر به سر می‌برند، گفته اند که مخارج آن‌ها کفاف یک زندگی آبرومندانه و تامین نیازهای اولیه را نمی‌دهد./994/د102/ک

ارسال نظرات