۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۲۴۰۸۰۶

دوره آموزشی تربیت مربی پدافند غیرعامل در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزشی، علمی و تخصصی پنج‌روزه پدافند غیرعامل با محوریت تربیت مربی و آشنایی با جریان‌های مختلف داخلی و خارجی در تبریز برگزار شد.
سازمان پدافند غير عامل

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به آغاز دوره آموزشی ویژه با هدف تربیت مربی در تبریز اظهار داشت: 30 نفر در هر استان به عنوان اساتید در دوره آموزشی 5 روزه از 21 تا 26 دی ماه انتخاب شده و نگاهی علمی به این دوره داریم.

 


جهانسری با بیان این‌که دوره آموزشی، علمی و تخصصی پنج‌روزه پدافند غیرعامل با محوریت تربیت مربی و آشنایی با جریان‌های مختلف داخلی و خارجی در تبریز برگزار شد، خاطرنشان کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مقابله با تهدیدات جنگ نرم دشمنان نظام اسلامی اهمیت توجه به مبانی پدافند غیرعامل را مشخص می کند.

 


وی با بیان این‌که توجه به رهنمودهای رهبر راهکاری مناسب برای مقابله با تهدیدات خارجی بوده و ایشان تاکید خاصی بر روش‌های پدافند غیرعامل دارند، گفت: ساختار سازمان پدافند غیرعامل در استان تشکیل شده و از طرف وزارت کشور با 11 کارگروه و 3 قرارگاه زیر نظر شورای عالی پدافند غیرعامل استان فعالیت می‌کند.

 


مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که دوره آموزشی، علمی و تخصصی پنج‌روزه پدافند غیرعامل تا 26 دی ماه با رویکردی علمی ادامه خواهد داشت، افزود: در پایان دوره آزمون انتخاب مربی برگزار شده و مربیان جدید کار خود را با دریافت کارت مربیگری آغاز خواهند کرد.

 


جهانسری با اشاره به این‌که مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه های علمیه و ادارات از مهم‎‌ترین مراکز فعالیت مربیان پدافند غیر عامل استان خواهد بود، خاطرنشان کرد: مباحث پدافند غیرعامل برای تأثیرگذاری باید با نگاهی تخصصی همراه باشد و هدف کلی پدافند غیرعامل برای مقابله با تهدیدات احتمالی است تا در چنین مواقعی با خطر مواجه نشویم.

 


وی ادامه داد: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است که به بکارگیری جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

 


جهانسری تصریح کرد: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است. اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفاء، ماکت فریبنده و سازه‌های امن می‌باشد.

 


مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان‌شرقی تهدید سایبری، زیستی و هسته‌ای را از بزرگ‌ترین تهدیدات حوزه پدافند غیرعامل دانست و افزود: برای مقابله با این تهدیدات نیازمند مربیانی قوی و دانش‌‌محور هستیم تا تهدیدات استکبار جهانی را خنثی کنیم، که این یکی از مباحث طرح شده در دوره‌های آموزشی همین مسأله است./935/ت303/ب4

ارسال نظرات