۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۴۳۲۰۸
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

نقش عشایر در حوزه اقتصاد کشور تأثیرگذار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه عشایر در حوزه اقتصاد کشور نقش مهمی دارند، گفت: عشایر می توانند نقش اساسی در اقتصاد مقاومتی داشته باشند.
غلامعلي صفايي بوشهري، امام جمعه بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، قندالی رییس سازمان امور عشایر کشور صبح امروز با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در این دیدار گفت: نقش عشایر در تاریخ ایران نقش بسیار تاثیرگذار بوده و همواره حافظ دین و دیانت و در کنار رهبریت و مراجع دینی قرار داشته اند.

 

وی با بیان  اینکه عشایر در حوزه اقتصاد کشور نقش مهمی دارند، تأکید کرد: عشایر می توانند نقش اساسی در اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

 

آیت الله صفایی بوشهری بیان داشت: نقش عشایر در ایجاد و بقای انقلاب اسلامی ایران و در عرصه های مختلف، بسیار عمیق و موثر بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه عشایر نقش مهم و تاثیرگذاری در جامعه دارند گفت: بیشتر جوانان و دانشجویان عشایری کشور نخبه هستند، چراکه اکنون 500 هزار نخبه علمی کشور در حوزه عشایر است.

 

امام جمعه بوشهر در ادامه با اشاره به اینکه عشایر در امورات سیاسی اجتماعی جامعه همواره پیشگام بودند افزود: در فتنه سال 88 نخستین گروهی که با رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند عشایر استان بوشهر بودند که نشان از بصیرت این قشر مهم جامعه است.

 

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه ارائه خدمات مطلوب به جامعه عشایر یک ضرورت است، بیان داشت: ایجاد خدمات اورژانس هلی‌کوپتری، خدمات حمل و نقل هوایی، توسعه زیرساخت‌های عمرانی در نقاط عشایری و افزایش اعتبارات امور عشایر یک ضرورت است.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بر ایجاد شهرک‌های عشایری در استان بوشهر تاکید کرد و گفت: برای استقرار عشایر در نقاط ثابت نیاز به راه‌اندازی شهرک‌های عشایری است که لازم است به این مهم توجه شود.

 

وی با بیان اینکه عشایر در حوزه سخت افزاری فوق‌العاده ضعیف هستند، خاطرنشان کرد: باید به این قشر فعال و مولد با تقویت زیرساخت‌های لازم بیشتر توجه شود، برای اینکه این قشر نقش موثر و مهمی در امورات مختلف جامعه دارند.

 

امام جمعه بوشهر بر تدوین نقشه آمایش خدمات عشایر تاکید کرد و بیان کرد: برای رسیدگی بیشتر به مشکلات عشایر و حل آن مشکلات طراحی نقشه آمایشی خدمات عشایر ضرورت دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، عشایر را یکی از اضلاع مهم اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی با مشارکت جدی عشایر تحول اساسی در حوزه اقتصاد و تامین مواد پروتئینی ایجاد می‌کند./833/پ202/ب4

ارسال نظرات