۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۲۴۳۷۰۰
مدیر مرکز خدمات حوزه های علیمه کاشان:

سومین همایش بزرگ فرزندان ممتاز طلاب در کاشان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه های علیمه کاشان گفت: سومین همایش بزرگ فرزندان ممتاز طلاب در کاشان با تجلیل از 212 نفر از فرزندان طلاب حوزه های علمیه شهرستان های کاشان، آران وبیدگل و نطنز در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.
حجت الاسلام سيد مجتبي رضائي جواهريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام سید مجتبی رضائی جواهریان مدیر مرکز مرکز خدمات حوزه های علیمه شهرستان کاشان شامگاه پنجشنبه در سالن غیاث الدین جمشیدکاشانی دانشگاه آزاد اسلامی‌کاشان بر نقش شگفت انگیز تعلیم و تربیت در زندگی انسان ها تأکید کرد و گفت: شکوفایی استعداد ها و ارزش های والای انسانی و اسلامی مبتنی بر تعلیم و تربیت صحیح برای رسیدن به کمال است.   

 

وی افزود: انسان نه تنها تربیت پذیر است بلکه تنها مخلوقی است که به تعلیم و تربیت نیازمند است و اگر فرصت را از دست بدهد برای رسیدن به این هدف شاید فرصتی دیگری برایش هرگز فراهم نشود.  

 

به گفته وی، تعلیم و تربیت می تواند به رشد و ارتقای جسمی و روحانی انسان کمک کند و نیازهای فردی و اجتماعی و اقتصادی انسان را تامین کند.

 

حجت الاسلام رضائی جواهریان یاد آورشد:تمام امور زندگی بشر به امر تعلیم و تربیت ارتباط دارد و از نظر اسلام کسی که از تعلیم تربیت بی بهره است مانند کسی است که در بیابان خشک سرگردان و متحیر است و نمی داند و از کدام راه به مقصد برسد.

 

وی با اشاره به این که قرآن کریم در رابطه با تعلیم و تربیت آیات زیادی دارد و پیامبر اکرم(ص) نیز در رابطه تعلیم و تربیت نکات بارزی را برای همه افراد جامعه بیان نموده است گفت: پیامبراکرم دارای اوصاف بسیاری است، او رحمت للعالمین است، شاهد است، وجود نازنین او مبشر است و نظیر است، سراج منیر است و شدت ارتباط پیامبر با مردم وجامعه باعث می شود تا ما پیرامون تعلیم و تربیت نکاتی را در ذهن خود داشته باشیم.

 

حجت الاسلام رضائی جواهریان یادآورشد: دشمنان اسلام با فعالیت های افراط گرایی و با حمایت صهیونیست جهانی و دولت های غربی یک روز با تولید فیلم های ضد اسلامی‌جنگ روانی بین مسلمانان ایجاد می کنند، یک روز با انتشار مطالب ضد اسلامی و امروز نیز با کاریکاتور پیامبر اکرم به دنبال مبارزه با موج اسلام خواهی و اسلام گرایایی در اروپا هستند.

 

وی افزود: این حیله دشمنان اسلام با بیان ارزشمند، تاریخ ساز و تحول آفرین رهبر معظم انقلاب و با دعوت مدبرانه و تفکر برانگیز والهی معظم له از جوانان غربی برای مطالعه اسلام، تحول عظیمی را درجهان ایجاد خواهد کرد.

 

مدیر مرکز مرکز خدمات حوزه های علیمه شهرستان کاشان در ادامه با اشاره به این که سومین جلسه همایش تجلیل از فرزندان طلاب ممتاز در شهرستان کاشان، آران و بیدگل و شهرستان نطنز برگزار می شود گفت: در اولین سال همایش 104 نفر و در دومین سال 166 نفر و امسال از 212 نفر از فرزندان ممتاز طلاب شهرستان کاشان، آران و بیدگل و نطنز در مقاطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان، کارشناسی، حوزوی و همسران طلاب تجلیل می شود.

 

حجت الاسلام رضائی جواهریان یاد آورشد: در دو همایش گذشته فرزندان ممتاز طلاب در کنار پدر و مادر در یک مکان از آنها تجلیل می شد اما امسال در سومین همایش با مساعدت دانشگاه آزاد اسلامی کاشان این امکان فراهم شد تا فرزندان ممتاز طلاب در یک سالن مجزا و خانواده آنها در یک سالن مجزای دیگر اما در جوار یکدیگر  برنامه های مجزایی از جمله طب سنتی، مشاوره خانواده و جشن ویژه فرزندان ممتاز طلاب همراه با نمایش برگزار شود.

 

شایان ذکر است، سومین همایش سومین همایش بزرگ فرزندان ممتاز طلاب شهرستان های کاشان ، آران و بیدگل و نطنز با حضور منصوری نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام جباری مدیرکل خدمات فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، امام جمعه ابوزید آباد، مسؤولین دانشگاه آزاد کاشان روحانیون و طلاب حوزه های علمیه همراه با تجلیل از 212 نفر از فرزندان ممتاز طلاب شهرستان کاشان ، آران و بیدگل و نطنز در سالن غیاث الدین جمشید کاشانی و سالن سعدی دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزارشد./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات