۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۲۴۴۶۷۶
پایگاه تحلیلی انگلیسی:

ادعاها درباره تلاش ایران برای آزمایش موشک بالستیک نادرست است

خبرگزاری رسا ـ پایگاه تحلیلی دفاعی «آی اچ اس جینز» در گزارشی با بررسی تصویر ماهواره‌ای منتشر شده رسانه‌‎های صهیونیستی و ادعاها درباره تلاش ایران برای آزمایش موشک بالستیک، این ادعاها را رد کرد.
ماهواره

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علی رغم ادعاها و جنجال رسانه‌های صهیونیستی درباره آمادگی ایران برای پرتاب و شلیک موشکهای بالستیک قاره پیما که با انتشار یک تصویر ماهواره‌ای هم همراه شد، یک پایگاه تخصصی مسائل دفاعی و نظامی در انگلیس این ادعاها را رد کرد.

اوایل بهمن بود که شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی مدعی رصد ماهواره‌ای جدید از موشک‌های برد بلند ایران شد که قادر است فراتر از اروپا پرواز کند. بر اساس این گزارش که با انتشار تصویری ماهواره‌ای همراه شد،‌ ادعا شده بود که ایران موشکی 27 متری ساخته که قادر به حمل کلاهک‌های جنگی است و در نزدیکی تهران و در سکو‌های پرتاب قرار گرفته است.

پایگاه تحلیلی دفاعی «آی اچ اس جینز» با بررسی تصویر منتشرشده رسانه‌های صهیونیستی، خبر ادعایی آنها را رد کرد. در گزارش این پایگاه انگلیسی آمده است: «ادعاها در این باره که ایران در حال آمادگی برای آزمایش موشک بالستیک بین قاره‌ای است، بر اساس تحلیل نادرست از تصویر ماهواره‌ای است که تاسیسات جدید در مرکز فضایی (امام) خمینی استان سمنان را نشان می‌دهد».

در گزارش این پایگاه می‌خوانیم: «تاسیسات فوق برای چندین سال در حال ساخت بوده که هدف آن احتمالا به فضا پرتاب کردن ماهواره‌ها با استفاده از ماهواره‌بر سیمرغ بوده است. سازمان فضایی ایران ماه اکتبر سال 2014 اعلام کرد که درصدد فرستادن سه ماهواره به فضا با استفاده از ماهواره بر سیمرغ در سال شمسی 1394 که از 21 مارس شروع می‌شود، است».

در ادامه این گزارش آمده است: «در حالی که در تئوری، سیمرغ قادر به فرستادن اشیا و تجهیزات به فاصله‌های دوربرد است اما نمی‌تواند کلاهک‌های جنگی را در چنین فواصلی حمل کند. در تصویر ماهواره‌ای کانال دوم تلویزیون اسرائیل جرثقیل‌های متحرکی نشان داده شده که برای سر هم کردن و انباشتن ماهواره‌بر سیمرغ استفاده می‌شود و نیز یک برج مرکزی که پیش از پرتاب استفاده می‌شود اما هیچ راکتی دیده نمی‌شود».

این گزارش در حالی منتشر شده که در خبر ادعایی صهیونیست‌ها تصویری از یک سایت موشکی در نزدیکی تهران نمایش داده شده که بنابر ادعای رسانه فوق، غرب از 2 سال گذشته نسبت به وجود آن مطلع بوده است. شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده بود تاکنون چنین موشکی از سوی غرب رصد نشده بود./982/د102/ک 

ارسال نظرات