۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۲۴۶۱۶۱
امام جمعه بابل:

22 بهمن نقطه عطف و عظمت ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل گفت: 22 بهمن مناسبتی بزرگ با عظمت و نقطه عطف و پر افتخار امت ما است زیرا ملت های ما پس از قرن های متمادی عزت خود را به دست آورد.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت دهه فجر گفت: 22 بهمن مناسبتی بزرگ با عظمت و نقطه عطف و پر افتخار امت ما است زیرا ملت های ما پس از قرن های متمادی عزت خود را به دست آورد.

 

وی ادامه داد: در این ایام خاطرات گذشته و ذلت هایی را که ملت با آن رو به رو بوده است و حقارت هایی را که پشت سر گذاشت و پس از آن عزت به دست آمده  یاد آور می شود زیرا یکی از راههای قدرشناسی انقلاب مقایسه درست امروز و گذشته ما است.

 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل با بیان این که خدا به واسطه این انقلاب و به برکت هدایت های پیامبر گونه ی امام راحل به این ملت عظمت و برکت داد، اذعان کرد: بهمن ماه به مانند عید فطر این ملت است زیرا خدای متعال به پاس تحمل آن رنج ها و سختی های دوران انقلاب این عید را برای ملت ما به وجود آورده است.

 

وی افزود: ملت ایران باید این فرصت ارزشمند و عوامل عزت آفرینی که خدا به برکت انقلاب اسلامی برای این ملت آفرید، عواملی که نقش مؤثری را در ایجاد این انقلاب به وجود آورد را گرامی بدارد و بار دیگر آن را بازخوانی کند.

 

حجت الاسلام روحانی عامل مهم به ثمر رسیدن انقلاب را عامل رهبری عنوان و تصریح کرد: مهم ترین عامل در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی عامل ولایت فقیه و رهبری دینی است زیرا اگر در میان مردم نبود، عوامل دیگر در میان مردم به گردش در نمی آمد.

 

وی خاطرنشان کرد: خدا به برکت هدایت ها و انفاس قدسیه ی امام راحل و صلابت و قدرتی که در یک فقیه فرزانه بود و بر حسب فقاهت و امامت خود در جامعه عمل کرده و این عزت را به این ملت داده است.

 

استاد حوزه علمیه بابل، ولایت و رهبری امام خامنه ای را در امتداد رهبری امام راحل عنوان کرد و افزود: امروز نیز ملت ما باید در امتداد امامت و هدایت آن امام راحل  برخوردار از هدایت های امام خامنه ای قرار بگیرد زیرا اگر انقلاب های دیگر مانند مصر از هدایت های یک فقیه برخوردار بود به چنین سرنوشتی دچار نمی شد.

 

وی ادامه داد: همانگونه که یک فقیه در ایران و عراق توانست سبب نجات ملت ها را فراهم کند، چنین فقیهی می توانست ملت مصر را از این ذلتی که امروز با آن رو به رو است نجات بدهد.

 

امام جمعه بابل، دو عامل دیگری که از پس عامل رهبری در شکل گیری این انقلاب نقش داشتند را مورد توجه قرار داد و گفت:  امام راحل پیشاپیش این بشارت و مژده را به ملت داده بود و الگوی الهی و اسلامی نهفته در حکومت اهل بیت(ع) را برای ما ترسیم کرد تا مردم با وحدت کلمه با تکیه بر آموزه های اسلام این مسیر را طی کند.

 

وی ضمن گرامیداشت آغاز سی و هفتمین سال انقلاب اسلامی افزود: سی و هفت سال است که خدای متعال برکت هدایت رهبر معظم انقلاب و قبل از آن امام راحل را به ما عنایت کرد و عزت و قدرت عظیمی را  با حضور گسترده مردم  را در همه صحنه ها فراهم کرد.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به ایستادگی ملت ایران در مذاکرات هسته ای و مقاومت در برابر زورگویی های قدرت های استکباری خاطرنشان کرد: این ها از ثمرات و برکات عزت به دست آمده از انقلاب اسلامی ما است زیرا این همبستگی و پایبندی بر آرمان های انقلاب چنان چهره نورانی از انقلاب اسلامی ایجاد می کند که امروز با دیدن دستاوردهای انقلاب احساس غرور و افتخار می کنیم.

 

وی از همه اقشار برای حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن امسال دعوت کرد و گفت: ملت ایران با حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی 22 بهمن ضمن بیعت با رهبری معظم انقلاب به همه جهانیان اعلام می کنند که تا آخرین قطره خونشان در حفاظت و حراست این این نظام اسلامی خواهند ایستاد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات