۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۴۶۳۴۴
آیت الله خاتمی در تبریز:

رهبر معظم انقلاب بازی آمریکا و غرب در مذاکرات هسته ای را بهم زدند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا بداند توان تحقیر ملت ایران را ندارد، چراکه ملت عاشورایی درس عزت را از امام حسین (ع) آموخته است.
آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع راهپیمایان یوم الله 22 بهمن تبریز با اشاره به روند مذاکرات ایران با گروه 5+1 در زمینه مسائل هسته‌ای اظهار داشت: علیرغم ابراز حسن نیت ایران اسلامی در طول مذاکرات، آمریکایی‌‌ها نشان داده‌اند به قول و قرارشان پایبند نیستند.


وی ادامه داد: وقتی رهبر معظم انقلاب فرمودند که «مذاکرات باید یک مرحله‌ای باشد و ابتدا تمام تحریم‌ها لغو شوند» توطئه غرب بر هم ریخت، آمریکا و 5+1 به دنبال فریب بزرگی تواف دو مرحله‌ای که در مرحله اول کلیات و سپس جزئیات بود تا به اهداف خودشان در مرحله اول رسیده و زیر تمام توافقات بزنند.


آیت الله خاتمی با اشاره به تحرکات اخیر آمریکا گفت: طی روزهای اخیر مسؤولان آمریکایی لجن پراکنی‌های زیادی کردند و در پی تحقیر ملت بزرگ ایران بوده‌اند. اما آمریکا بداند توان تحقیر ملت ایران را ندارد و ملت عاشورایی درس عزت را از حسین (ع) آموخته و شعارش هیهات من الذله است.


امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که ملت ایران هیچگاه به خاطر تحریم از انقلاب خسته نمی‌شود، گفت: غربی‌ها می‌خواهند با تحریم ملت ایران را خسته کنند، این در حالی است که ملت ایران دشمنان خود را خسته کرده و می‌کند و خود هیچ‌گاه خسته نخواهد شد.


آیت الله خاتمی با بیان این‌که این راهپیمایی 2 عنوان دارد که عنوان اول بیعت و عنوان دوم اتمام حجت است، گفت: بیعت با اسلام و دین و مکتب عالی‌ترین نوع بیعت مردم است و معنای این بیعت است که از اسلام و مکتب جدا نخواهیم شد؛ این کشور، کشور اسلامی بوده و هست و خواهد ماند و خواسته این مردم اجرای احکام اسلام است.


عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان ادامه داد: بیعت دوم در راهپیمایی 22 بهمن با ولایت فقیه است، مردم برکات ولایت فقیه را دیدند و اصل انقلاب به برکت ولایت فقیه پیروز شد و در مدت 36 سال گذشته خیمه انقلاب اصل رکین ولایت فقیه بوده است، مردم ایران امروز آمده اند تا به دنیا اعلام ‌کنند، موضع و حرف ولایت فقیه و مقتدایشان مقام عظمایی ولایت فقیه است.


آیت الله خاتمی تصریح کرد: بیعت سوم با شهیدان است؛ این مردم در این راهپیمایی اعلام کردند که مسیر شهدا پررهرو است، راهپیمایی 22 بهمن با شکوه و با نشاط ملت ایران، اتمام حجت با غرب است، دنیا با ایران اسلامی طرف است و چون می‌دانند ایران ما بمب اتم ندارد و پرچم اسلام در آن به اهتزاز درآمده خیزدشمنی با را نه با ایران بلکه در حقیقت با اسلام برداشته ‌است.


امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره نقش مردم آذربایجان و تبریز در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: مردم آذربایجان شرقی همواره مطیع رهبری و ولایت هستند و با «شعار ما همه سرباز توایم خامنه‌ای، گوش به فرمان توایم» در راهپیمایی 22 بهمن تبعیت خود را از ولایت نشان دادند./935/پ202/ج

ارسال نظرات