۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۲۴۶۷۴۲
آیت الله نمازی:

اساتید و معلمان تمام مقاطع تحصیلی علاوه بر علمیت، روانشناس نیز باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: معلمان و اساتید علاوه بر مجهز بودن به ابزار علمی باید به مباحث روانشناسی نیز تسلط و احاطه کافی داشته باشند.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان، پیش از ظهر امروز در دیدار با رییس، معاونان و مدیران مدارس آموزش و پرورش کاشان گفت:  آموزش، تعلیم و تربیت نباید صرفا به ارائه فرمول های علمی، ریاضی، شیمی، تاریخ و جغرافیا باشد، بلکه معلمان و اساتید دانشگاه ها باید ضمن مسلح بودن به ابزار علمیه روانشناس خوبی در تمامی مقاطع تحصیلی باشند.

 

وی تأکید کرد: معلمان و اساتید دانشگاه ها باید متوجه باشد تنها صرف آموزش فرمول‌های علمی به نوجوانان وجوانان کفایت نمی‌کند و مسائل روان شناسی نیز مهم است.

 

آیت الله نمازی یادآور شد: تجربه های گذشته بیانگر این حقیقت است که اساتیدی که روانشناسی آنها ضعیف بوده است و یا اصلا روانشناس نبوده‌اند، سبب شده اند در تعلیم و تربیت اختلال ایجاد شود.

 

به گفته وی، یکی از کارهای اساسی که قشر معلم باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند، مسلح بودن آنها به مسأله روانشناسی و توجه به روحیات قشر نوجوانان و جوانان، بنا بر اقتضای سن آنها است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان از تعلیم و تربیت به عنوان یک امر کاملا علمی و تخصصی نام برد و یادآور شد: ربوبیت اولا و بالذات، از ذات اقدس الهی است که مطلق و حکمت مطلق و مظهر رحمت واسعه است و ربوبیت از ذات عالمان رحیم و رئوف است.

 

آیت الله نمازی گفت: معلمان آموزش و پرورش و اساتید دانشگاه در نظام و سازمان تعلیم و تربیت آن هم در نظام توحیدی باید مظهر مهر و محبت و ربوبیت باشند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با تأکید بر فراهم سازی محتوای عالمانه و کارشناسی شده مواد درسی در نظام آموزش و پرورش یادآور شد: هر چند طی سال های اخیر تحولات خوبی در متون آموزشی به وجود آمده است اما هنوز در نقطه مطلوب قرار ندارد.

 

وی با تأکید بر این‌که برای متون درسی باید از برخی اساتید و اصحاب قلم که در کار تدوین و نگارش هستند، استفاده می‌شد، گفت:  یکی از مطالب در کتاب ها توضیح جایگاه ویژه اولیا و انبیا است که باید برای دانش آموزان گفته شود که این ها از مردان استثنایی آفرینش هستند.

 

آیت الله نمازی در ادامه یکی از وظایف دولت های جهان را تعلیم و تربیت رایگان تا مقطع دپیلم دانست و افزود: در قانون اساسی نیز تعلیم و تربیت را بر عهده حاکمیت و دولت گذاشته و آن را قابل واگذاری به بخش خصوصی نداسته است.

 

به گفته وی بحث مهم آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان را نمی‌توان به بخش خصوصی با تفکر مال‌اندونزوی سپرد، از این رو آموزش و پرورش باید به دست کسانی باشد که امانت دار مردم و اسلام باشند./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات