۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۴۷۰۴۰
در نشست نقد کتاب مطرح شد؛

پژوهش در عرصه سینمای دینی مهجور است

خبرگزاری رسا ـ نویسنده کتاب «درآمدی بر روایت دینی در سینما و داستان» با اشاره به کمبود مراکز پژوهشی در عرصه سینمای دینی یادآور شد: این قدر که به مراکز آموزشی بها داده می‌شود برای پژوهش، کسی ارزش قائل نمی‌شود که با توجه به کمبودها در این عرصه باید در فعالیت‌های پژوهشی به اقناع برسیم.
سينماي ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امروز بعد از ظهر، حجت الاسلام  غلامرضا یوسف زاده، نویسنده کتاب «درآمدی بر روایت دینی در سینما و داستان» در نشست نقد و بررسی این کتاب که در مدرسه اسلامی هنر برگزار شد، اظهار داشت: دغدغه‌ من از نوشتن این کتاب روایت دینی بود که برای این هدف در این کتاب به سینما و داستان دینی پرداختم.

 

نویسنده کتاب «درآمدی بر روایت دینی در سینما و داستان» ابراز داشت: اگر بخواهیم در زمینه روایت دینی فعالیت کنیم باید به سینما، ‌داستان و تئاتر دینی توجه کنیم و در این عرصه، مصداق‌ها نیز اهمیت دارند.

 

وی به هنر اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر مصداق در سینما به تبع غرب، تخیل باشد و منظور از هنر اسلامی، هنرهای تجسمی باشد نمی‌شود از قصه‌های قرآنی استفاده کرد بنابراین باید بیشتر به مبانی توجه کنیم.

 

حجت الاسلام یوسف زاده با اشاره به کمبود مراکز پژوهشی در عرصه سینمای دینی یادآور شد: این قدر که به مراکز آموزشی بها داده می‌شود برای پژوهش، کسی ارزش قائل نمی‌شود؛ با توجه به کمبودها در این عرصه باید در فعالیت‌های پژوهشی به اقناع برسیم.

 

وی به سینمای هالیوود اشاره و تصریح کرد: هالیوود برای ترویج اندیشه و افکارش به سبک خاصی بسنده نمی‌کند اما برخی سینمای دینی را در قالب و سبک خاصی محصور کرده‌اند گرچه رعایت برخی مصداق‌ها و نشانه‌ها لازم است.

 

حجت الاسلام یوسف زاده در پایان به موضوع سفر سالک الی الله در سینمای دینی اشاره کرد و افزود:‌ سفر سالک از قصه قرآن و آفرینش گرفته شده است که مناسب است در فعالیت‌های سینمایی نسبت به آن کار شود./908/پ202/ف

ارسال نظرات