۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۴۷۶۰۶
آیت الله صفایی بوشهری:

وقف سبب ارتقای سطح زندگی بشری و منابع انسانی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه وقف، هدیه خداوند به انسان و حیات زندگی او است، گفت: وقف، هم احیا کننده‌ واقف و هم موجب آبادانی و خدمت به دیگران است.
آيت‌الله غلامعلي صفايي بوشهري، نماينده ولي فقيه در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، پیش از ظهر امروز حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در این نشست، با بیان اینکه وقف، هدیه خداوند به انسان و حیات زندگی انسان است، گفت: وقف، هم احیا کننده‌ واقف است و هم موجب آبادانی و خدمت به کسانی که باقیمانده‌اند، می‌باشد.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از ابعاد مهم وقف، حوزه عرفان وقف است، افزود: بزرگ ترین وقف انسان، وقف وجود خود برای خدا است.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه کمال انسان، وقف کردن خود و تمام دارایی‌ها برای خدا است، بیان داشت: فلسفه حیات انسان، موقوفه کردن خود برای خدا است.

 

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: الحمدالله با تلاش‌های انجام گرفته، تحول عظیمی در اوقاف کشور صورت گرفته و شرایط روزافزون به نحو مطلوب به سمت آن آرمان ها و اهداف وقف پیش می‌رود.

 

وی گفت: هدف از وقف افزون بر عرفان وقف، آبادانی، تولید و ارتقای سطح فرهنگ منابع انسانی است؛ وقف، هم مایه‌ جبران و ارتقای سطح و هم مایه‌ عمران و آبادی زندگی بشری و منابع انسانی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی شرایط کنونی جهان و نظام مقدس جمهوری اسلامی، تهاجم گسترده فرهنگی است، بیان کرد: اگر ما بتوانیم از این موهبت وقف در جهت دفاع مقدس تهاجم نرم استفاده کنیم کار بزرگی صورت گرفته و مقام معظم رهبری نیز بر این معنا بسیار تأکید دارند.

 

آیت الله صفایی بوشهری بیان داشت: اگر در کنار عمران و آبادی‌ها به حوزه دفاع مقدس جنگ نرم به ویژه حوزه فرهنگ، از طریق اوقاف و دیگر نهادهایی که این چنین هستند، پرداخته شود قطعاً به یکی از مهم ترین دغدغه های مقام معظم رهبری و مشکلات نظام ورود پیدا کرده‌ایم و ان شاء الله مشکلات برطرف می شوند./846/پ202/ب4

ارسال نظرات