۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۴۹۴۷۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

ترویج فرهنگ اهل بیت مهم ترین رسالت هیأت های مذهبی است

خبرگزاری رسا ـ نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران، نسبت به نفوذ آسیب ها و انحراف های دینی در هیأت های مذهبی هشدار داد و گفت: بدعت و انحراف مهم ترین خطر پیش روی هیأت های مذهبی است.
امام جمعه فريدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع اعضای شورای هیأت های مذهبی این شهرستان، اظهار داشت: دو عامل ایمان و عمل‌صالح در کنار هم موجب نجات ما از خسران است و هر کدام بدون دیگری فایده ای ندارد.

 

وی تصریح کرد: در هیأت های مذهبی ایمان به فراوانی یافت می‌شود اما مشکلی که در برخی از اوقات به وجود می‌آید در اعمال ‌صالح است که باید در این زمینه بیشتر تلاش کرد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اعمال باید با اخلاص همراه بوده و با احکام شرعی مطابقت و هم‌سویی داشته باشد، خاطرنشان کرد: هر عمل زیادی پذیرفته نمی‌شود، در هیأت های ‌مذهبی بحث احکام و مسائل شرعی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام جلالی در ادامه با اشاره به تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های فراوان دشمنان برای ضربه‌زدن به دین اسلام و شیعه، عنوان‌داشت: شورای هیأت های مذهبی در این سال‌های تحریم اقتصادی و مشکلات فراوان قدم‌های خوبی برداشته است.

 

امام‌جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: در انجام برنامه‌های فرهنگی مسأله مالی نقش اساسی دارد و انصافاً در امور فرهنگی کار کردن بدون اعتبار دشوار است اما بدانید هر میزان تلاش کنید ذخیره آخرت خواهد شد و در این بین از کمک خیران اهل تقوا هم بهره ببرید تا بتوانید برنامه‌های خود را به نحو احسنت انجام دهید.

 

استاد حوزه علمیه آمل ادامه داد: هیأت های مذهبی نقش مهمی در روشنگری و ساماندهی نیروهای مؤمن و پیروان اهل بیت(ع) در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن برعهده دارند.

 

حجت الاسلام جلالی نسبت به نفوذ آسیب ها و انحراف های دینی در هیأت های مذهبی هشدار داد و گفت: بدعت و انحراف مهم ترین خطر پیش روی هیأت های مذهبی است و ورود بدعت و شبهه در فعالیت هیأت های مذهبی آنها را از مسیر و هدف اصلی خارج خواهد کرد و به بیراهه می کشاند.

 

وی با بیان این که هیأت های مذهبی در نظام اسلامی ریشه تاریخی دارند، افزود: نقش بسزای هیأت های دینی در حفظ اندیشه های دینی و ترویج آن بسیار آشکار است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که انحراف و بدعت خطری جدی برای هیأت های مذهبی محسوب می شوند، تصریح کرد: مسؤولان هیأت ها باید تلاش کنند تا دست طمع بدفکران و فرصت طلبان از این تشکل های مردمی کوتاه شود.

 

وی با بیان این که فلسفه تشکیل هیأت های مذهبی، افزایش معرفت دینی است، بیان کرد: انسان اگر سلیقه، دقت، ذوق و هنر خود را در جهت تکریم اهل بیت(ع) و گسترش فرهنگی علوی به کار گیرد، نزد خداوند ماجور است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات