۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۵۱۷۴۳
فرمانده سابق سپاه عاشورا:

یک جمله شهید باکری بر دیگر فرماندهان حجت بود

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سابق سپاه عاشورا گفت: شهید باکری لشگر عاشورا را به گونه ای مدیریت کرده بود که وقتی شهید شد یگان دچار مشکل نشود.
مهدي باکري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار امین شریعتی، فرمانده سابق سپاه عاشورا امروز در یادواره بزرگداشت شهید مهدی باکری و شهدای بدر و خیبر که در مسجد جامع تبریز برگزار شد، اظهار داشت: شهید باکری فردی مدیر و مدبر بود و بر اثر همین ویژگی ها تیپ عاشورا روزبه‌روز پیشرفت کرد و هیچ عملیاتی وجود نداشت که اثری از شهید باکری در آن عملیات نباشد.

 


وی خاطرنشان کرد: شهید باکری لشکر عاشورا را به گونه ای مدیریت کرده بود که وقتی شهید شد یگان دچار مشکل نشود و بعد از شهادت شهید باکری نیز لشگر عاشورا بخش عمده ای از عملیات فاو را بر عهده گرفت و به نحو احسن به پایان رساند، مهارت شهید باکری در طراحی عملیات ها نیز بسیار قابل توجه بود.

 


فرمانده سابق سپاه عاشورا افزود: طراحی عملیات های شهید باکری به گونه ای خاص انجام می پذیرفت و همه جزئیات را در نظر می گرفت و در جلسات هم یک جمله شهید باکری بر دیگر فرماندهان حجت بود و حضورش در جلسات سبب دلگرمی دیگر فرماندهان بود.

 


وی با بیان این‌که شهید باکری پادگان دزفول را به گونه ای طراحی کرده بود که در مواقع بمباران کمترین خسارت را در پی داشت و همیشه برای جلوگیری از تلفات دقت داشت، گفت: شهید باکری بر مسائل سیاسی تسلط داشت ولی نمی گذاشت لشگر بر مسائل سیاسی دامن زده و اجازه نمی داد باندبازی وارد لشگر شود.

 


سردار شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این یادواره اظهار داشت: با برگزاری این بزرگداشت ها می فهمیم که شهدا ما را از یاد نبرده اند و سبب می شود که ایثارگری آنها هیچ موقع از یادمان نرود، امروز هر چه داریم به برکت خون پاک شهداست.

 


وی در ادامه با بیان این‌که در ابتدا تیپ عاشورا در منطقه سوسنگرد تشکیل شد و تنها تا آن موقع فقط 3 تیپ در کل کشور تاسیس شده بود و نخستین تیپ هم در کل سپاه تیپ عاشورا بود، یادآور شد: تیپ عاشورا در همان اوایل عملیات های مختلفی را انجام داد و بعد از آزاد سازی خرمشهر بنابراین شد که تیپ عاشورا کلا به منطقه آذربایجان تحویل داده شود.

 

 


فرمانده سابق سپاه عاشورا گفت: بعد از تحویل تیپ به منطقه آذربایجان شهید باکری کارهای این تیپ را از صفر شروع کرد زیرا در گذشته هسته مرکزی این تیپ را تهران تشکیل می داد و به همین دلیل همزمان با جنگ کار سختی را در پیش داشت و در طول تاریخ در هیچ جای دنیا به این سرعت کاری نظامی انجام نیافته است.

 


همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت 22 اسفند ماه سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در کشور اظهار داشت: خون شهیدان همچون قطره های باران رحمت الهی به زمین خشک جان ها، حیات دوباره می بخشد.

 


وی در این پیام آورده است: نام گذاری 22 اسفندماه به عنوان روز بزرگداشت شهدا و سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی، بیان گر مقام والا و با عظمت شهدا و نمایان گر ارزش و قداست خون شهیدان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی است.

 


استاندار آذربایجان شرقی در پیام خود افزوده است: خون شهیدان همچون قطره های باران رحمت الهی به زمین خشک جان ها حیات دوباره می بخشد و این ماندگاران همیشه جاوید تاریخ بشریت با تقدیم این هدیه به آستان حضرت دوست، چون دری درخشان در تاریخ ایران عزیز جاودانه و ماندگار شدند. شهدا، همه تعلقات دنیوی را کنار زده و خود را مسافر آسمان کردند تا راز آزادی را در بریدن از خویش و در پیوستن به معبود ترسیم کنند.

 


جبارزاده در پایان با گرامیداشت این روز بزرگ و ادای احترام به روح بلند شهدا به ویژه شهدای لشکر 31 عاشورا و خانواده های معظم شهدا، مفقودین و جانبازان، از درگاه خداوند توفیق پاسداری و صیانت از خون شهیدان و خدمت گزاری به خانواده های آنان را آرزو کرده است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات