۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۲۵۶۴۷۶
رییس تبلیغات اسلامی شهرستان نمین:

اعتکاف نقش مهمی در تهذیب فرد و جامعه دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نمین گفت: اعتکاف دارای اثرات و نتایج روحی و معنوی فراوان برای فرد و جامعه است و افزون بر خودسازی و تهذیب نفس برای فرد، جامعه نیز از این مساله بهره‌مند می‌شود.
مراسم اعتکاف

حجت‌الاسلام لطیف صالحی اصل، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نمین، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا دراردبیل، با اشاره به فرارسیدن ایام پرفضیلت ماه رجب و اعتکاف، خاطرنشان کرد: ماه رجـب، ماه سیر و سلوک عرفانی و زدودن زنگارهای شیطانی از آینه دل، ماه ولایت و برافروختن چراغ معرفت در شبستان وجود و ماه اعتکاف است.

 

وی افزود: اعتکاف فصل زیبای بارش رحمت الهی، شستن آلودگی های روح و نورانی ساختن دل است به طوریکه انسان در گریز از هوای نفس و فرار از اشتغالات زندگی، در راه انس با معبود همواره نیازمند خلوتی است تا در انزوای وجود خویش در اعمال و رفتارش بیندیشد و با سوز دل و اشک دیده، باطن خود را از زنگار گناهان بشوید و خانه دل را مصفای حضور خالق هستی بخش سازد و اعتکاف زمینه چنین خلوتی را فراهم می‌کند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نمین در ادامه تصریح کرد: ارزش اعتکاف به حدی است که یکی از برجسته ترین ارکان دین، یعنی روزه شرط آن قرار داده شده است و قرآن کریم بر سنت حسنه اعتکاف که محبوب پیامبران و اولیا بوده، تأکید کرده است.

 

حجت الاسلام صالحی اصل، اظهار داشت: اعتکاف دارای اثرات و نتایج روحی و معنوی فراوان برای فرد و جامعه است و افزون بر خودسازی و تهذیب نفس برای فرد، جامعه نیز از این مساله بهره‌مند می‌شود.

 

وی با اشاره به معنی اعتکاف از دیدگاه قـرآن و روایـات خاطرنشان کرد: اعتکاف به معنی وقـوف سه روزه در مسجد و روزه‌داری همراه با عبادت و خودسازی است که در اسلام جایگاه خاصی داشته و بزرگان اسلامی به این عمل مقید بودند.

 

حجت‌الاسلام صالحی، تصریح کرد: امسال نیز با عنایات پروردگار متعال برنامه های قرآنی از جمله آموزش صحیح خوانی نماز، آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کریم، پخش اذان و قرائت به صورت زنده و ختم قرآن و مسابقات کتبی و شفاهی قرآن کریم با عنوان قرآن در زلال اعتکاف انجام می شود./937/ت303/ب4

ارسال نظرات