۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۵۶۷۲۷
امام جمعه موقت تهران:

بازدید دشمن از مناطق نظامی کشور خلاف شرع و قانون است/ حمله به یمن ذلتی جهانی برای آل سعود است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با تأکید بر این‌که بازدید از مناطق نظامی ایران خلاف شرع و قانون است،‌ گفت: در هیچ جای دنیا به دشمن اجازه نمی‌دهند که هر وقت خواست آزادانه به پایگاه‌های نظامی یک کشور دسترسی داشته باشد.
اقامه نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي حجت‌الاسلام کاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به حوادث و جنایات آل سعود در یمن، اظهار کرد:‌ مسأله یمن از مسائل مهم جهان اسلام است؛ خداوند اوضاع جهان را متحول می‌کند و این عبرت‌ها باید مایه بیداری و بصیرت ما شود.


وی حمله عربستان به یمن را ذلتی جهانی برای آل سعود دانست و گفت: مردم یمن با انسجام،‌ وحدت و استقلال خواهی به دنبال رسیدن به اهداف و حاکم کردن اسلام هستند.


امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که یمن از نهضت اسلامی ایران الگو گرفته است،‌ افزود: متأسفانه کشورهایی همچون عربستان سرمایه نفتی و دلارهای خود را در اختیار قدرت‌های جهانی قرار داده تا کشورهای اسلامی را تضعیف کنند.


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با تأکید بر این که عربستانی که خود را خادم الحرمین می‌داند هیچ تعهدی نسبت به مسلمانان ندارد،‌ ابراز کرد:‌ اقدامات عربستان و جنایاتی که انجام می‌دهد این کشور را دچار شکست سیاسی و ذلت جهانی کرده است.


وی با بیان این که آل سعود تا کنون به هیچ کشور ظالم و ملحدی حمله نکرده است،‌ گفت:‌ حمله آل‌سعود به یمن برای مصرف کردن سلاح‌های آمریکایی و خرید سلاح‌های دیگر است و می‌خواهند این سلاح‌ها را در یمن آزمایش کنند.


امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که سعودی‌ها در ماه رجب 3 هزار نفر را شهید کردند، ابراز کرد: از این تعداد 400 تن کودک بودند و همانگونه که رهبری فرمودند این جنگ شبیه حمله صهیونیست‌ها به غزه و لبنان بود.


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به این‌که عربستانی‌ها عنوان می‌کنند که در این جمگ پیروز بوده‌اند، افزود: شما در این جنگ موجودیت خود را از دست دادید و در این قمار اعتبارتان از بین رفت.


وی با اشاره به اهداف عربستان در جنگ با یمن، گفت: عربستان از جنگ با یمن به دنبال امنیت مرزهای خود، تقویت گروه‌های وابسته به عربستان در یمن، خلع‌ سلاح انصارالله بازگرداندن رییس‌جمهوری فراری یمن، سیطره بر یمن و دلگرم کردن گروه‌های تروریستی بود که در هیچ کدام موفق نشد.


امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که انصارالله با اقدامات آل سعود نه تنها صدمه‌ای ندید بلکه تقویت شده است، ‌افزود: امروز 18 استان از 20 استان کشور یمن تحت سیطره انصارالله درآمده و القاعده و گروهک‌های تروریستی در مناطق مختلف یمن دست به عقب‌نشینی زده‌اند.


وی در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران با گروه 5+1، گفت: این مذاکرات برای آخرین بار آغاز شده و قرار است که طی چند ماه آینده به پایان برسد؛‌ تیم مذاکره کننده باید به توصیه‌ها و هشدارهای رهبری توجه جدی کند.


امام جمعه موقت تهران بر ضرورت توجه به این مسأله که در حال مذاکره با دشمن هستیم تأکید کرد و افزود:‌ تجربه نشان داده که دشمنان تا به امروز به هیچ ملتی رحم نکرده و با سلاح‌های اتمی خود چندین کشور را با خطر مواجه کرده‌اند.


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که تیم مذاکره کننده مورد تأیید رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت:‌ تیم مذاکره کننده باید بداند که با چه کسانی و با چه سابقه‌ای طرف است.


وی بر ضرورت توجه به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و گفت: رهبری عالی ترین مقام مقدس پس از امام زمان(عج) هستند و باید دغدغه‌های ایشان جدی گرفت شود.


امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که نباید گول لبخند دشمن را خورد، مذاکرات را امری پیچیده عنوان کرد و گفت:‌ نباید با لبخند و درگوشی های دشمن غافلگیر شویم.


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به بی اعتمادی ما به آمریکایی‌ها بیان کرد:‌ آمریکا همیشه در مذاکرات و توافقات به گونه‌ای دیگر عمل کرده و در بیانیه لوزان هم مشاهده کردیم که سخنان آنها با مسؤولان ما متفاوت بود.


وی دروغ گویی و عهده شکنی را از ویژگی‌های آمریکایی‌ها دانست و افزود: آمریکا هیچ‌گاه قابل اعتماد نبوده از این رو تیم مذاکره کننده باید با هوشیاری، اعتماد به خدا و شجاعت با آنها مذاکره کنند.


امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که تیم مذاکره کننده ما باید با روحیه حماسی نه انفعالی در مقابل آمریکا و کشورهای زورگو بایستد، ابراز کرد:‌ آمریکایی‌ها برای راضی کردن داخل سخنانی را مطرح می‌کنند و ما نباید در صحنه جهانی خام سخنان آنها شویم.


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی رعایت خطر قرمزها را به تیم مذاکره کننده هسته‌ای یادآور شد و گفت: اگر قبول کنیم که دست دشمن برای بازرسی از هر مکانی که برای آنها مشکوک است باز باشد این یک ذلت آشکار و خلاف شرع و حماسه 36 ملت ما است.


وی تأکید کرد: در هیچ جای دنیا به دشمن اجازه نمی‌دهند که هر وقت خواست آزادانه به پایگاه‌های نظامی یک کشور دسترسی داشته باشد.


امام جمعه موقت تهران با ابراز تعجب از سخنان برخی از مسؤولان مبنی بر این‌که دشمنان می‌آیند برای بازدید و ما اجازه نمی‌دهیم، اظهار داشت: تیم مذاکره کننده باید در مذاکرات به مسأله عدم اجازه ایران برای بازدید از پایگاه‌های امنیتی و نظامی تأکید کند نه این‌که بگوییم بیایند و ما اجازه نمی‌دهیم در این صورت آنها می‌گویند ایران عهدشکنی می‌کند.


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: اگر چنین عهدی وجود داشته باشد عهد نیست چرا که قانونی و شرعی نیست و این‌که ما بگوییم الان قبول می‌کنیم و بعدا اجازه نخواهیم داد از همان سخنان غربی‌ها است.


وی با اشاره به تأکیدات رهبری بر همدلی و همزبانی بین دولت و ملت، گفت: حرف ناگفتنی میان دولت و ملت وجود ندارد، مسائل ناگفته و پشت پرده نیز وجود ندارد و باید اعتماد مردم را جلب کنند./927/پ201/ج

ارسال نظرات