۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۵۶۹۱۹
ربیعی:

دو میلیون بیکار در کشور وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر نرخ بیکاری به چه میزان است، گفت: نرخ بیکاری بر اساس استاندارد همان مقداری است که مرکز آمار اعلام کرده متشر کرده است، بر اساس آمار ها دومیلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد.
علي ربيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن هفته کارگر گفت: امسال هفته کارگر را با محیطی مقدس شروع کرده و پس از بیعت با امام راحل به دیدار مراجع آمده ایم.

 

وی افزود: مهم ترین مسأله در سال جاری توجه به کارگران بالقوه است، من وزیر بیکاران نیز هستم؛ از همین رو در قبال بیکاران مسؤولیت داشته و تمام بنای خود را در کنار رشد و توسعه 5 درصد، ایجاد اشتغال خواهد بود؛ این مسأله سبب تقویت جامعه کارگری و همچنین مشغول شدن بیکاران می شود.

 

ربیعی با بیان این که امیدوار هستیم تا کارگران ساختمانی را در سال جاری بیمه کنیم، اظهار داشت: از روز گذشته مرحله نخست این برنامه با ظرفیت 300 هزار نفر آغاز شده است، همچنین در نظر داریم مسکن کارگری نیز را به بهره برداری برسانیم.

 

وی ادامه داد: دولت در نظر دارد در طرحی جدی از ریزش نیروی در کارگاه ها جلوگیری کند، در سال جاری دولت کمیته های استانی را مصوب کرد تا کارگاه هایی که به سمت ریزش نیرو می روند را مدیریت کرده و از این مسأله جلوگیری کنند؛ یکی از استراتژی های دولت حفظ شغل های موجود است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که دولت عزم جدی برای مبارزه با فقر غذایی دارد، ابراز داشت: فراهم کردن استفاده از سبدهای کالا در شهرها و روستا ها در همین راستا است؛ دولت سعی دارد با رعایت عزت مردم رفاه آنان را نیز فراهم کند.

 

وی در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر نرخ بیکاری به چه میزان است، عنوان کرد: نرخ بیکاری بر اساس استاندارد همان مقداری است که مرکز آمار اعلام کرده منتشر کرده است، بر اساس آمارها دومیلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد.

 

ربیعی با بیان این که در زمینه کار با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب استراتژی دولت اشتغال بزرگ و بنگاه های کوچک است، خاطرنشان کرد: مجلس و دولت برنامه های خاصی برای تقویت و ایجاد اشتغال در بنگاه های کوچک دارند، این حرکت مطالعه شده بوده و در راستای گسترش شغل است.

 

وی یادآور شد: فرهنگ کار در کشور باید تغییر کند، ما باید به دنبال ایجاد اشتغال های متناسب با تسهیلات برویم که البته کار سختی است، از طرفی دیگر در فرهنگ کار نیز باید تجدید نظر شود./1323/پ202/ج

ارسال نظرات