۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۲۵۷۶۶۴
محسن رضایی:

آزادی و دموکراسی شعار توخالی غرب است

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آزادی و دموکراسی شعار مشترک غرب و انقلاب ایران است، با این حال کشورهای دیکتاتور عربی را رها کرده و به دشمنی با ایران می پردازند.
محسن رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در چهارمین یادواره 14هزار شهید جامعه کارگری کشور که در سالن آمفی تئاتر اداره استاندارد برگزار شد، با تبریک روز جهانی کارگر و روز بیسج کارگری، گفت: کار و کارگر در مکتب اسلام جایگاه ویژه ای دارد، در هیچ مکتبی این ارزش و مقام برای کار و کارگری دیده نشده است، کارگران ایران اسلامی فراتر از کارگران عالم این ارزش و ارج وشایستگی خود را نشان داده اند.

 

وی با اشاره به اینکه کارگران در امنیت ایران نقش برجسته ای داشتند، افزود: 14 هزار شهید کارگر بیان گر اعزام ده ها هزار کارگر  به جبهه های جنگ است، این حضور نشان دهنده شأن و منزلت کارگران است، این بدین معناست که کارگران کشور ما تنها به امر کار و کارگری اشتغال نداشته اند و به امر اجتماع و امنیت جامعه و اسلام نظر داشته اند.

 

رضایی با بیان این‌که در انقلاب اسلامی کارگران جز صفوف مقدم مبارزه با رژیم شاه بودند، تصریح کرد: کارگران در برقراری امنیت و در دفاع مقدس حضور و نقش به سزایی داشتند، شهید محمد صادق آذری کارگر آذری بود که عازم جبهه ها می شود و به فرماندهی نیز میرسد و یا دیگر شهدای کارگر آذری، کارگران آذری هم احساس مسؤولیت نسبت به انقلاب و مردم داشتند.

 

رضایی با بیان این‌که این حضور افتخار بزرگی برای کارگران ایران است، افزود: کارگران ایرانی تنها کارگران کارخانه ها نیستند، با غیرت خودنسبت به ایران اسلام عازم جبهه ها شدند، بلکه کارگران  معماری بزرگ انقلاب  اسلامی هستند و به فکر تولید هویت ملی ایران هستند.

 

وی با بیان این سؤال که دشمنان انقلاب از ملت ایران چه می خواهند و چرا با ایران دشمن اند، افزود: امروز دشمنان از ملت یمن چه می خواهند و از ملت سوریه و عراق چه می خواهند، مگر کشور های اسلامی و ایران تهدیدی است برای آنها و به جایی تهاجم کرده اند که با ایران دشمن اند.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: حقیقت این است که دنیای غرب پیشرفت ایران را نمی خواهند، آزادی و دموکراسی شعار مشترک غرب و انقلاب ایران است، با این حال کشور های دیکتاتور عربی را رها کرده و به دشمنی با ایران می پردازند.

 

وی با بیان این‌که اگر صدام در محور شرارت بود، چرا از صدام حمایت کردند، ابراز داشت: حمله صدام به ایران به حمایت غرب و آمریکا در جنگ 8 ساله نشان از آن دارد که این شعار ها ی آزادی حقیقت ندارد، بعید نیست که در آینده نیز عربستان محور شرارت بدانند و ال سعود را مانند صدام مورد هجوم قرار دهند ، همه این دست و پازدن ها برا تقابل با پیشرفت و بازیابی اقتدار گذشته کشور است.

 

رضایی با اشاره با تبلیغ دشمن در رابطه با هلال شیعی، گفت: رابطه ما با کشورهای منطقه جز کمک و مشورت نبود و بدونه هیچ چشم داشتی بوده است، ما مانند غرب به کشتار در جهان دست نزده ایم، غرب صریحا بگوید که دشمنی اش برای تقابل با پیشرفت کشور است.

 

وی تصریح کرد: مذاکرات برای بار سوم امتحان دیگری برای صداقت آمریکاست، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکار جنگی با سخنرانی در کنگره با استقبال و تشویق اعضای کنگره برای جلوگیری از مذاکرات روبه رو می شود.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رییس جمهور آمریکا می گوید؛ اگر مذاکره نکنیم دو راه بیشتر نداریم، یا تشدید تحریم ها یا جنگ  با ایران، تشدید تحریم عامل پیشرفت هرچه بیشتر ایران خواهد شد، چنانکه در جنگ دیدیم این تهاجم عامل اقتدار و بازیابی قدرت ایران بود، تحریم بیشتر تاثیری جز عکس آن ندارد.

 

وی ادامه داد: می دانند جنگ نیز فایده ندارد، چرا که ایران قدرتمند است، جنگ با ایران بدتر از ویتنام است، پس چاره ای جز عقب گرد و مذاکره نیست، اما این مذاکرات  باید با امتیاز گیری بیشتر از ایران است،

 

محسن رضایی با بیان اینکه مردم آمریکا مخالف با جنگ با ایران هستند، افزود: اگرچه اکثریت سیاست مداران آمریکا به جنگ با ایران تمایل دارند، سیاست مدران مایل به مذاکره در اقلیت هستند و اگر قدرتی نداشتند موفقیتی نداشتند.

 

وی خاطرنشان کرد: می‌دانند که بازگشت ایران به جایگاه خود باعث تاثر منطقه از فرهنگ و تمدن و علم از ایران خواهد شد، تبریز، اصفهان و شیراز خود تمدن ساز است، چه برسد به کل ایران.

 

رضایی ابراز داشت: رسیدن به این آرمان ها و قله پیشرفت بدونه مجاهدت و تحمل سختی ها ممکن نخواهد بود، فضاسازی و جوسازی و تضعیف سپاه و بسیج و دفاع مقدس در همین مسیر جلوگیری از پیشرفت کشور است، تداوم راه شهدا در نسل های بعدی عامل پیشرفت است.

 

وی تصریح کرد: لازم است رابطه بین کارگر و کارفرما در کارخانه ها به صورت یک خانواده باشد، محیط کارخانه باید تغییر کند، کارگر را نباید ابزار دیدریال باید نسبت به او و خانواده وزندگی او باید احساس مسؤولیت اجتماعی کرد.

 

رضایی ادامه داد: در بسیاری از کشورهای دنیا احساس مسؤولیت اجتماعی در حال گسترش است، غربی ها می گویند کسب و کارها نباید به فکر سود باشند، بلکه باید به فکر برند باشد، برند سود را هم در پی دارد، احساس مسؤولیت اجتماعی برند ساز و سودآور است.

 

وی ادامه داد: در اسلام احساس مسؤولیت اجتماعی مخصوصا در جبهه های جنگ، برادری و صمیمت بود، لازم هست این روابط وارد کار خانه ها شود، ما بدون یک مجاهدت بزرگ قادر به مقابله با دشمن نیستیم، نیاز به فداکاری و ایثار است، شهدا این راه را باز کرده اند.

 

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: این تحول تا حاصل نشود دشمن می تواند بر ما غلبه کند، ایران توانسته انرژی هسته ای بسازد، در مبارزه با مواد مخدر و ساخت موشک ها  موفق بوده است. پس می تواند مشکل اقتصاد را از بین برد، مشکل مشکل فرهنگی درون کار خانه هاست که لازم است حل شود./854/پ202/ج

 

ارسال نظرات