۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۵۸۱۳۳
ربیعی در نماز جمعه تهران تأکید کرد؛

ضرورت ایجاد نهضت مصرف کالاهای داخلی در کشور

خبرگزاری رسا ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت توجه به کار و تولید داخلی تأکید کرد و گفت:‌ اگر می‌خواهیم جامعه‌ای پیشرفته و سعادتمند داشته باشیم باید نهضت مصرف کالاهای داخلی را ایجاد و از مصرف کالای خارجی پرهیز کنیم.
علي ربيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک به مناسبت میلاد امام علی(ع) و روز کارگر،‌ اظهار داشت: حضرت علی افتخار اسلام هستند چون با دست ‌های پینه بسته برای مردم و نه برای خود به تولید مشغول بودند.


وی حضرت علی(ع) را الگوی کارگران دانست و گفت: حضرت علی(ع) با دست خود چاه حفر و نخلستان‌ها را آباد می‌کردند.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: حضرت علی(ع) نه تنها برای خانواده خود بلکه برای جامعه اسلامی به ویژه محرومان فعالیت کرده و احساس مسؤولیت می‌کردند.


ربیعی با اشاره به توجه امام علی(ع) به جاری شدن احکام اسلامی در جامعه، ابراز کرد:‌ حضرت علی اجرای اسلام را یک اصل می‌دانستند؛ ایشان خویش فرما بودند و با دست خود برای جامعه تولید می‌کردند.


وی تأکید کرد:‌ امروز به مفاهیمی همچون ارزش عرق کارگر، برکت کار و‌ نان حلال همتراز با خون شهید و ثواب کار خیر نیازمندیم.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه بر ضرورت توجه به کار و تولید داخلی تأکید کرد و گفت:‌ اگر می‌خواهیم جامعه‌ای پیشرفته و سعادتمند داشته باشیم باید نهضت مصرف کالاهای داخلی را ایجاد و از مصرف کالای خارجی پرهیز کنیم.


ربیعی با اشاره به این‌که هر کس خشتی روی خشت دیگری بگذارد از طرف ما حمایت می‌شود، افزود: جمع‌آوری سرمایه‌های خود با گزینه تعاونی‌ها را یک سیاست راهبردی می‌دانیم و در این زمینه از سرمایه‌گذاران این بخش حمایت می‌کنیم.


وی تأکید بر این‌که ما در قبال بیکاران و کارگران مسؤول هستیم، گفت:‌ ایجاد جامعه‌ای با نشاط در گرو توجه به همدلی کارگر، کارفرما و تولید است.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که هم‌اکنون 8 میلیون و 500 هزار نفر از کارگران مشاغل را بیمه کرده‌ایم،‌ ابراز کرد: امروز هر کسی اراده کند تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت.


ربیعی حمایت غذایی از کارگران را از جمله اقدامات وزرات تعاون دانست و گفت:‌ به دستور رییس جمهور نیازمندان قشر کارگری شناسایی و به 10 میلیون نفر از آنها سبد غذایی تعلق گرفت./927/پ202/ج

ارسال نظرات