۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۲۵۹۵۱۴
استاد دانشگاه:

یاری‌کنندگان مظلوم منتظران واقعی امام زمان هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه گفت: کسی که راه آسمانی شدن را با صداقت در یاری مظلوم و دور بودن از دورویی نشان دهد منتظر واقعی امام زمان(عج) است.
نيکنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدکاظم نیک‌نام از اساتید دانشگاه شامگاه پنج‌شنبه در جلسه درس اخلاق این هفته تحت عنوان خانواده آسمانی که در حسینه اثنی‌عشری واقع در شهرری برگزار شد، گفت: کسی که راه آسمانی شدن را با صداقت در یاری مظلوم و دور بودن از دورویی نشان دهد منتظر واقعی امام زمان(عج) است بیایید یار مظلوم و دشمن ظالم باشیم و بر خود ظلم نکنیم.

 

وی افزود: هر کس در هر جایگاهی ممکن است به زیر دست خود ظلم کند پدر به خانواده یا مدیر به کارمند خود و حتی در حق خود نیز ظالم باشد.

 

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: اگر بخواهیم شعیه خوبی برای امام زمان(عج) باشیم باید ظلم نکنیم، روزی فردی به محضر امام زمان(عج) شرفیاب می‌شوند و می‌گویند من شعیه شما هستم ایشان خطاب او می‌فرمایند: دورغ نگو شیعه واقعی ما اهل ظلم نیست.

 

نیکنام با اشاره به یکی دیگر از راه‌های رسیدن به امام زمان(عج) اظهار داشت: یکی از راه‌های رسیدن به امام زمان(عج) دشمنی با شیطان است زیرا شیطان قسم خورده که همه انسان‌ها مگر مخلصان را گمراه کند کسانی که بر اساس هوس‌هایی چون خودپسندی و خودشیفتگی عمل کنند توسط شیطان بیچاره و بدبخت می‌شوند.

 

وی در ادامه ابراز کرد: امام هادی(ع) می‌فرمایند: خودمحوری از خدامحوری جدا است، شیطان با خودبینی از بهشت رانده شد، اگر غرور گریبانگیر انسان شود چون شیشه شکسته و فروخواهد ریخت.

 

این استاد دانشگاه بیان داشت: امیرمومنان(ع) می‌فرمایند: ارزش انسان به ادب او بوده و ایمان همان ادب است، تفاوت انسان و حیوان در ادب او است، اخلاق، ادب، فهم و جهان‌بینی درست، حلم و بردباری همه ارزش‌های متصل به انسان فاضل و عالم است.

 

نیکنام در ادامه گفت: خودبزرگ‌بینی وسیله فریب شیطان است، هر عمل نیک نباید سبب خودبزرگ‌بینی انسان شود، پیامبر(ص) و امیرمومنان(ع) که عالم‌ترین و بهترین خلق خدا بودند در مناجات با خدا می‌فرمایند: الهی ما آنگونه که شایسته تو بود تو را نشناخته و عبادت نکردیم.

 

وی اظهار داشت: یکی دیگر از دام‌های شیطان کوچک شمردن گناه است هیچ گناهی کوچک نیست مگر این‌که با تکرار گناه صغیره به گناه کبیره تبدیل می‌شود، همچنین به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به بزرگی خداوندی نظر کنید که در مقابل او گناه را انجام می‌دهید.

 

این استاد دانشگاه با اشاره حدیثی از امام رضا(ع) مبنی بر این‌که مبادا گناه دیگران تو را نسبت به گناه خود بی‌تفاوت کند، افزود: برخی از مراجع تصور دارند که همه گناهان بزرگ بوده و گناه صغیره وجود ندارد زیرا همه نافرمانی از خداوند است.

 

نیکنام در پایان با اشاره به مصیبت حضرت زینب(ع) خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با یارانش عاشورا را به وجود آورد و حضرت زینب(ع) آن را به بار نشاند، حضرت زینب مظهر بصیرت و بردباری بود که با نشان دادن عاشورا بنی‌امیه را که 50 سال مردم را فریب می‌دادند رسوا کرد./807/پ202/ب4

ارسال نظرات