۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۶۰۴۱۷

اعتصاب غذای 21 روزه فعال مشهور بحرینی در زندان

خبرگزاری رسا ـ همسر یکی از فعالان حقوق بشر اعلام کرد که الخواجه در اعتراض به شکنجه زندانیان از 21 روز پیش در زندان آل خلیفه اعتصاب غذا کرده است.
عبدالهادي الخواجه فعال مشهور حقوق بشر بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خدیجه الموسوی همسر عبدالهادی الخواجه از فعالان حقوق بشر بحرین تصریح کرد که روز یکشنبه با همسرش دیدار کرده و همسرش به علت اعتصاب غذا از 21 روز پیش نحیف، ضعیف و رنگ پریده شده است.

 

وی به نقل از الخواجه گفت: اوضاع زندان مرکزی جو در شهر منامه همچنان بسیار بد است و جوانان و زندانیان سیاسی مورد بدرفتاری و شکنجه قرار می گیرند و بحرین تاکنون نظیر آنچه در دالان‎های زندان روی می دهد، به خود ندیده است.

 

الخواجه افزود: مزدوران و نیروهای ژاندارمری اردن لباس جوانان را از تن آنها بیرون می آورند و یک هفته کامل به آنها غذا نمی دهند و تنها دو بار در روز به آنها اجازه می دهند که از دستشویی استفاده کنند و صدای فریاد شبانه روزی جوانان نیز به گوش می رسد.

 

وی با اشاره به اینکه اعتصاب غذا تنها اقدام برای جلب توجه به شرایط زندان ها دانست و تصریح کرد و ادامه داد: عبدالجلیل السنکیس نیز از بیش از دو ماه پیش اعتصاب غذا کرده و از یک ماه پیش به بیمارستان منتقل شده و همچنان در آنجا به سر می برد.

 

الخواجه به نامه نگاری‎های بی فایده خود به وزیر کشور، قاضی و اداره تظلم خواهی اشاره کرد و افزود: نامه ای نیز به تازگی برای کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد فرستاده است تا اقدام های فوری درقبال نقض حقوق زندانیان بحرینی انجام دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: آزاد کردن برخی زندانیان بحرینی به منزله تلاش برای سرپوش نهادن بر نقض حقوق زندانیان در زندان سیاسی جو است./994/ب102/د

ارسال نظرات