۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۲۶۱۳۳۹
صبح امروز؛

آزمون ورودی دوره دکتری دانشگاه امیرالمومنین(ع) برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آزمون ورودی دوره دکتری دانشگاه امیر المؤمنین(ع) صبح امروز در محل این دانشگاه برگزار شد.
آزمون دوره دکتري

رضا شیشه بر، مدیرکل تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، گفت: آزمون ورودی دوره دکتری رشته های کلام شیعه و فقه و مبانی حقوق، صبح امروز، یکشنبه 26 اردیبهشت ماه ساعت 8 روز جاری برگزار شد.

شیشه بر خاطر نشان کرد: داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و در آزمون دوره دکتری از سوی سازمان سنجش کشور مجاز به انتخاب کد محل شده اند، در این آزمون مصاحبه ای و تخصصی دانشگاه شرکت کرده اند.

مدیرکل تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) گفت: در هر رشته، حدود 50 نفر از داوطلبان برادر و خواهر مجاز به انتخاب کدمحل، دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز را انتخاب کرده اند که از میان این افراد تنها 5 نفر در هر رشته پذیرفته نهایی خواهند شد.

وی با بیان این‎که هر دانشگاهی با توجه به اهداف و رسالتی که دارند، منابع آزمون تخصصی ویژه ای را انتخاب می کند، گفت: با توجه به رسالت دانشگاه امیرالمؤمنین، منابع علمی این آزمون در رشته کلام شیعه، کتاب های کلام نوین اثر حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه، امامت پژوهی، اثر حجت الاسلام و المسلمین ربانی گلپایگانی، و ادبیات عرب بوده و همچنین در رشته فقه و مبانی حقوق نیز کتاب های فقه، اصول فقه، آیات الاحکام، قواعد فقه و ادبیات عرب در نظر گرفته شده اند.

شیشه بر با بیان این‎که پذیرفته شدگان آزمون کتبی، در روزهای آینده به آزمون مصاحبه معرفی می شوند و مصاحبه نیز بصورت آزمون شفاهی و بررسی سوابق علمی و پژوهشی داوطلبان برگزار خواهد شد، افزود: در هرشته 5 نفر از داوطلبانی که آزمون کتبی، شفاهی و مصاحبه را با موفقیت بگذرانند، از سوی سازمان سنجش کشور به عنوان پذیرفته شدگان نهایی معرفی می شوند.

مدیرکل تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) در پایان با بیان این که این آزمون در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود، افزود: رشته کلام شیعه در نوبت صبح به صورت آزمون کتبی و در نوبت بعد از ظهر آزمون کتبی رشته فقه و مبانی حقوق برگزار می شود./9454/ت302/ب2

ارسال نظرات