۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۲۶۱۹۹۲
معاون ارتباطات جامعة المصطفی خبر داد؛

برگزاری هشتمین گردهمایی دانش آموختگان جامعة المصطفی با مشارکت 57 کشور

خبرگزاری رسا ـ معاون ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی گفت: هشتمین گردهمایی دانش آموختگان جامعة المصطفی با حضور 74 نفر از دانش آموختگان این مرکز آموزشی از 57 کشور جهان در ایران برگزار می‏شود.
حجت الاسلام حکيم الهي، معاون ارتباطات جامعة المصطفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صبح امروز نشست خبری هشتمین گردهمایی دانش آموختگان جامعة المصطفی العالمیه در سالن جلسات این مجتمع آموزشی با حضور حجت الاسلام عبد المجیدحکیم الهی، معاون ارتباطات و بین الملل جامعة الصطفی برگزار شد.

 

حجت الاسلام حکیم الهی تنظیم برنامه‏های آموزشی بر اساس نیازهای بشر معاصر را باعث روزآمدی نهادهای آموزشی دانست و اظهار داشت: مراکز آموزشی و نهادهای علمی پویا هستند که برنامه‏های آموزشی و رشته‏های تحصیلی خود را برمبنای نیازهای جوامع هدف و بشر معاصر تنظیم کنند.

 

معاون ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی ادامه داد: پایبندی و استمرار به واحدهای درسی و رشته‏های تحصیلی گذشته باعث ایستایی نهادهای آموزشی می‏شود؛ این محور در شاخص‎‏های ارزیابی مراکز آموزشی قرار داده شده تا مراکز کار آمد و برتر شناسایی شوند و در رنکینگ‏ها جایگاه برتر را به خود اختصاص دهند.

 

وی تصریح کرد: برای دست یابی به این محور مهم آموزشی از دو عنصر بازخوردگیری از فعالیت‏ها و واحدهای درسی گذشته و نیاز سنجی جوامع هدف و بشر معاصر باید بهره گیری شود؛ جامعة المصطفی العالمیه که یک نهاد علمی و حوزوی آکادمیک است، همواره در تلاش بوده تا با بهره گیری از این دو عنصر در حوزه‏های علمی، این علوم را کارآمد کند.

 

حجت الاسلام حکیم الهی بهترین ملاک ارزیابی مراکز آموزشی را فارغ التحصیلان آن دانست و ابراز کرد: یکی از ابزار رسیدن به کارآمدی یا ناکارآمدی مراکز آموزشی، استفاده از فارغ التحصیلان خود مؤسسه است که بهترین ملاک برای ارزیابی آن نهاد آموزشی است؛ چرا که محصول هر مرکز آموزشی، نمادی از موفقیت یا عدم موفقیت آن مؤسسه است.

 

معاون ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی افزود: فارغ التحصیلان جامعة المصطفی بهترین سفیران و شاخص‏ها برای ارزیابی عملکرد این مرکز آموزشی هستند؛ بر این اساس تلاش شده تا سالانه با گردهم آوردن تعدادی از فارغ التحصیلان خود، ضمن برقراری ارتباط مستقیم با این افراد بتوانیم به اهدافی که از پیش تعیین شده است، دست پیدا کنیم.

 

وی با بیان گزارش آماری از این مرکز آموزشی اظهار داشت: جامعة المصطفی با دارا بودن  بیش از 30 هزار نفر طلبه و دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری و در مقاطع تحیلی حوزوی سطح دو، سه و چهار و همچنین با بهره گیری از بیش از 40 هزار فارغ التحصیل از 120 کشور، امروز به عنوان یکی از مراکز علمی آموزشی دینی برتر دنیا شناخته شده است.

 

حجت الاسلام حکیم الهی گفت: محصولات علمی، فارغ التحصیلان و روزآمدی برنامه‏های تحصیلی، شاخص ارزیابی برتری و سرآمدی جامعة المصطفی است؛ در سال جاری نیز هشتمین گردهمایی دانش آموختگان و فارغ التحصیلان جامعة المصطفی در جمهوری اسلامی ایران در شهر مقدس قم، تهران و شهر مقدس مشهد برگزار می‏شود.

 

معاون ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی اظهار داشت: این گردهمایی با حضور 74 نفر از دانش آموختگان از 57 کشور می‏باشد؛ تقویت روحیه معنوی دانش آموختگان و زیارت مراقد مطهر حضرت معصومه(س)، امام رضا(ع) و امام خمینی(ره)، دیدار با مراجع و علمای روحانی، آشنایی متقابل میان جامعة المصطفی و بخش‏های مختلف آن با دانش آموختگان، آشنایی با تحولات علمی که در این مرکز آموزشی رخ داده است از جمله اهداف برگزاری این گردهمایی است.

 

وی ادامه داد: تقویت بنیه علمی دانش آموختگان با برگزاری کارگاه‏ها و دوره‏های آموزشی فشرده، آشنایی دانش آموختگان با نهادهای دینی، علمی و رسمی جمهوری اسلامی ایران و آشنایی با تازه ترین دستاوردهای ایران در حوزه علمی و فناوری از دیگر اهداف گردهمایی به شمار می‏رود.

 

حجت الاسلام حکیم الهی از نقش دانش آموختگان در معرفی ایران در جهان خبر داد و تصریح کرد: امروز کشور جمهوری اسلامی ایران در تولید علم و دانش، سرآمد شناخته شده و دانش آموختگان جامعة المصطفی نیز نقش تاثیر گذاری در معرفی جمهوری اسلامی ایران دارند؛ جامعة المصطفی نیز برای به روز رسانی اطلاعات این دانش آموختگان تلاش می‏کند تا از مراکز علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران بازدید داشته باشند.

 

معاون ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی افزود: سلسله جلسات هم اندیشی و گفت‏وگو، نشست‏های علمی، کارگاه‏های آموزشی و همایش‏های علمی و تخصصی در حوزه تقویت توان علمی برای دانش آموختگان برنامه ریزی شده است؛ تبادل نظر و بهره گیری از خرد جمعی نیز از دیگر برنامه‏های این گردهمایی می‏باشد.

 

 وی با تشریح همایش‏های علمی تصریح کرد: همایش علمی و تخصصی مهدویت به مدت دو روز در تهران و همایش علمی آشنایی با جریان‏های تکفیری و افراطی که به مدت یک روز در قم و تحت اشرافیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار می‏شود؛ مسأله جریان‏های تکفیری چالش بزرگی است که نیاز است علمای اسلام جمع شوند و با تدابیر خردمندانه جلوی این آسیب خانمان سوز را بگیرند.

 

گفتنی است مراسم افتتاحیه هشتمین گردهمایی دانش آموختگان جامعة المصطفی در مجموعه فرهنگی نرجس خاتون(س) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، رییس جامعة المصطفی و امام جمعه قم برگزار می‏شود؛ همایش تکفیری و جریان شناسی نیز در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) در قم برگزار می‏شود؛ این گردهمایی از دوم تا یازدهم خرداد به طول می‏انجامد./840/پ202/ف

ارسال نظرات