۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۲۶۲۵۸۳
مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال:

حضرت ابوالفضل در برابر ولایت احساس تکلیف می‌کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) حضرت عباس(ع) را فرزند خود خطاب می کند، گفت: حضرت ابوالفضل(ع) ثابت قدم بود و در برابر ولایت احساس تکلیف می کرد.
حجت الاسلام سيد حسين کاظمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسین کاظمی، مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال جمعه شب در مراسم جشن میلاد حضرت عباس(ع) در حسینیه سیدالشهدا روستای دارالسیاده علوی کاشان در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع)، با اشاره به این که حضرت عباس(ع) در سال 26 هجری قمری متولد شد، گفت: عباس یعنی کسی که صلابت و شجاعت دارد و با تقوا است.

 

وی افزود: حضرت ابوالفضل(ع) ام ادب است و صفات و فضایل بسیاری را دارا است و مادر ایشان از خاندان ولایی و اصیل یعنی دوستدار اهل بیت(ع) بوده و صفات دلیری، شجاعت در این خاندان وجود داشته است.

 

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به این که ام البنین از خانواده اصیل عرب و دارای صفات برجسته ای بوده است، گفت: اعراب حضرت عباس(ع) را به حق پدرش امیرمؤمنان(ع) و مادرش ام البنین قسم می دهند.

 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال گفت: پیامبر اسلام(ص) قبل از تولد حضرت ابوالفضل عباس(ع) به امیرمؤمنان(ع) می فرماید از حضرت زهرا(س) سؤال کن برای شفاعت امت در قیامت چه چیزی را داری، حضرت فاطمه زهرا(س) در جواب به امیرمؤمنان(ع) می فرماید دو دست قطع شده فرزندم حضرت عباس(ع) کفایت شفاعت امت را می کند.

 

وی با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا(س) در این روایت حضرت عباس(ع) را فرزند خود خطاب می کند، گفت: حضرت ابوالفضل(ع) ثابت قدم بود و در برابر ولایت احساس تکلیف می کرد.

 

به گفته وی، زمانی که دشمن از حضرت عباس(ع) خواست تا امان نامه را امضا کند، ایشان خطاب به دشمن گفت، اگر صد بار بدنم را قطعه قطعه کنند دست از حمایت برادرم امام حسین(ع) بر نمی دارم که این نشان از ثابت قدم بودن آن بزرگوار است.

 

وی با اشاره به این که در انقلاب اسلامی برخی از افراد بعد از به رهبری رسیدن حضرت آیت الله خامنه ای از روی کینه و حسادت اقدامات ناشایستی انجام دادند، گفت: احساس تکلیف یعنی انسان ثابت قدم باشد و به تکلیف خود در هر زمان عمل کند که در فتنه 88 برخی امتحان خود را در این زمینه پس دادند.

 

وی همچنین با اشاره به این که حجت الاسلام فاطمی نیا می گوید حضرت عباس(ع) صدها سلمان می سازد، چرا که نصیحت پذیر، وفادار و قبول امامت و پیشوایی امام حسین(ع) از ویژگی های ایشان است، گفت: شباهت حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) با حضرت عباس(ع) در قبول امامت امام صادق(ع) و تبعیت از برادر خود است، چرا که حضرت سلطان علی بن باقر(ع) شخصیتی ولایتمدار، ثابت قدم و محدث بوده است.

 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال گفت: امام صادق(ع) می فرماید من قسم می دهم که حضرت عباس(ع) ثابت قدم، وفادار و نصیحت پذیر بود، از این رو ویژگی وفاداری ایشان شهرت دارد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات