۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۲۶۵۱۳۶
امام جمعه موقت مشهد:

منتظران واقعی در مقابل زیاده خواهی ظالمان سکوت نمی‌کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد گفت: کسانی که اعتقاد به ظهور حضرت مهدی(عج) دارند هرگز از مقاومت در مقابل زیاده خواهان و ظالمان تسلیم نمی‌شوند و سکوت نمی‌کنند.
حجت الاسلام و المسلمين باقر فرزانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد شب گذشته در مراسم باشکوه جشن میلاد حضرت مهدی(عج) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه بویژه میلاد حضرت قائم(عج) با اشاره به یاران و منتظران حضرت مهدی(ع) اظهار کرد: افرادی که معتقد به ظهور حضرت مهدی(عج) هستند از مقاومت در مقابل ظالمان خسته نمی‌شوند زیرا ایمان دارند که روزی درب رحمت بر روی آنان باز می‌شود و امام زمان (عج) هدیه‌ای بی بدیل به آنان عطا می‌کند.

 

وی با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان مام علی(ع) به ویژگی‌های یاران واقعی امام زمان(عج) پرداخت و گفت: یاران واقعی امام زمان(ع) هیچ گاه دهان به بدگویی یا ناسزا به مسلمانان باز نمی‌کنند و با بی‌ادبی با کسی سخن نمی‌گویند.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه تصریح کرد: یاران واقعی امام زمان(عج) هیچ‌گاه به ناحق فردی را آزار نمی‌دهند و یا نمی‌کشند مگر افرادی که مستحق مرگ باشند.

 

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان این که یاران واقعی امام زمان(عج) حق هتک حرمت مسلمانی را ندارند و گفت: اشاعه فحشا یا آبرو بردن از دیگری هرگز شایسته یار واقعی آن حضرت نیست و انفاق از مال خود برای دیگران ویژگی بارز یار واقعی آن حضرت است.

 

وی افزود: بیت المال متعلق به همه اقشار مردم حتی یتیمان و مستضعفان است بنابراین یار واقعی امام زمان(عج) هرگز نباید حقوق هیچ یتیم یا فقیری را در سهم داشتن از بیت المال پایمال کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان حضرت علی(ع) مبادرت به اشرافی‌گری را برای هر فرد مسلمان بویژه یاران واقعی امام زمان(عج) را حرام دانسته و آنان به هیچ بهانه‌ای نمی توانند به دنبال اشرافیت باشند.

 

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: متاسفانه امروزه روحیه اشرافی گری، ملت ایران را به شدت درگیر و در همه طبقات مختلف جامعه رخنه کرده است.

 

وی با بیان این که وظیفه منتظر امام زمان(ع) این است که مانند یک منتظر واقعی زندگی کند، اظهار کرد: وقتی انسان حقیقتا منتظر کسی باشد تمام رفتار و سکناتش نشان از منتظر بودن او دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه اضافه کرد: اولین شرط انتظار، معرفت است؛ تا انسان شناخت کافی نسبت به امام خود نداشته باشد و از خصوصیات خوب او مطلع نباشد منتظر او نخواهد بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که پاداش مقاومت پیروزی است، افزود: همان طور که ملت ایران پس از سال‌ها جنگ و مبارزه به پیروزی و آزادی دست یافتند مردم سایر کشورهای مسلمان نیز که اینک در مقابل ظالمان مقاومت می‌کنند در نهایت به پیروزی خواهند رسید و دشمنان شکست مفتضحانه‌ای از آنان خواهند خورد./930/پ202/ب5

 

 

ارسال نظرات