۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۶۵۳۳۳
عضو مجلس خبرگان رهبری:

منتظران واقعی در عمل و رفتار پیرو اهل بیت هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انتظار فرج حضرت مهدی موعود(عج)، هنر اهل ایمان است، گفت: منتظران واقعی باید «شیعه صادق» باشند؛ شیعه صادق کسی است که با بصیرت کامل اهل بیت(ع) را الگوی رفتار فردی ـ اجتماعی خود قرار دهد.
حجت‌الاسلام محسن کازروني، عضو مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با شام ولادت حضرت صاحب الزمان(عج)، آیت الله محسن کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی در صحن جامع رضوی گفت: در دوران غیبت، زندگی کردن از نظر حفظ عقاید و ایمان کار مشکلی است زیرا در این عصر، امام حضور ندارد تا شبهات و مشکلات ریشه کن شود.  

 

وی با اشاره به این که سخن اهل بیت(ع) چون اقیانوس تا قیامت مواج است، اظهار کرد: در صدر اسلام و ظهور ائمه هدی(ع) اگر شبهه ای مطرح می شد، امام معصوم(ع) آن را پاسخ داده و در نهایت آن پاسخ تبدیل به یک اصل اعتقادی، فقهی یا اصولی می شد.

 

این استاد حوزه با بیان این که انتظار فرج، هنر اهل ایمان و اخلاص است، افزود: کسانی که در عصر غیبت، ایمان به وجود و ظهور مهدی(عج) داشته باشند برترین افراد تاریخ به شمار می آیند.

 

حجت الاسلام کازرونی، غیبت امام عصر را یک تقدیر حکیمانه الهی دانست و تصریح کرد: حکمت و فلسفه غیبت امام عصر(عج) پس از ظهور ایشان بر جهان بشریت کامل آشکار می شود و در زمان غیبت باید به مراجع و دانشمندان اسلامی رجوع کرد.

 

خطیب حرم مطهر رضوی اولین خصلت منتظران واقعی را «اخلاص» معرفی و خاطرنشان کرد: معیار فعالیت و حرکت منتظران مخلص چون امام خمینی(ره)، توحید است، دیدگاه امام راحل(ره) در هر پیروزی و امتحانی توحیدی بود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: منتظران واقعی باید «شیعه صادق» باشند، شیعه صادق کسی است که با بصیرت کامل الگوی رفتار فردی ـ اجتماعی خود را اهل بیت(ع) قرار دهد.

 

وی افزود: اگر می خواهیم از منتظران واقعی به شمار برویم دیگران را به دینداری دعوت کنیم زیرا امر به معروف و نهی از منکر، سیره منتظران واقعی و وظیفه ای همگانی است./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات