۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۲۶۶۸۴۵
استاد حوزه علمیه:

ماه رمضان بهترین فرصت برای انس با قرآن کریم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که بهره گیری از ظرفیت های معنوی ماه رمضان سعادت بخش زندگی انسان است، گفت: انسان های کامل، با ایمان و کسانی که به دنبال سعادت ابدی هستند به برکات بالاتری از روزه داری توجه دارند.
برنامه هاي ماه رمضان

حجت الاسلام سید ولی الله رضوی، استاد حوزه علمیه، در گف و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: روزه داری در ماه مبارک مرضان از جمله اعمال و واجبات دینی است که انسان باید اهتمام شایسته ای در این راستا داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که خداوند منان روزه داری را بر ما مسلمانان واجب کرده است، بیان داشت: روزه داری همانند هر تکلیف الهی دیگر به طور قطع و یقین در سعادت و سرنوشت انسان تاثیرگذاری فراوانی خواهد داشت.

 

استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که خداوند منان حکیم، خیرخواه و دانا به سرنوشت انسان است، افزود: حضرت حق اموری را بر انسان واجب می کند که تاثیری مثبت در هدایت و سرنوشت بشر داشته باشد که روزه یکی از امور تاثیرگذار در این زمینه است.


وی خاطرنشان کرد: روزه داری ثمرات و برکات بسیاری داشته و میزان صبر، طاقت و بردباری انسان را در برابر نیازهایی که دارد امتحان می کند.


حجت الاسلام رضوی ادامه داد: انسان در ماه مبارک رمضان خود را مشغول به دعاها و اذکاری می کند که او را به یاد مرگ، آخرت و قیامت می اندازد که او از گرفتاری های دنیا و ابتلا و نزدیک شدن به حاجات دنیای فاصله می گیرد.


استاد حوزه علمیه با بیان این که انس با قرآن یکی از اموری است که در ماه رمضان به آن توجه می شود، گفت: یاد فقرا و نیازمندان از جمله برکات روزه داری است که انسان روزه دار همواره به یاد این قشر جامعه است.


وی با اشاره به این که حضور مردم در ماه مبارک رمضان در مساجد پررنگ و گسترده است، گفت: در ماه های دیگر کمتر چنین فرصت هایی به دست می آید که باید نهایت بهره برداری و استفاده از آن صورت گیرد.


حجت الاسلام رضوی با تاکید بر این که ماه رمضان بهترین فرصت انس با قرآن کریم است، گفت: انسان باید تلاش کند تا انس ارزنده ای نسبت به قرآن کریم داشته و از معارف ارزشمند آن در برنامه های زندگی خود بهره گیری کند.

 

وی ادامه داد: فرصت یک ماه رمضان به واقع یک آزمونی برای انسان بوده و کسی در این آزمون موفق و سعادتمند می شود که در برابر امور و فرایض این ماه عکس العمل مثبت و در خور نشان دهد.


استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: روزه داری آثار فراوانی دارد که فراتر از گرسنگی و تشنگی است که انسان می تواند با انجام روزه مراحل بالایی از کمالات و درجات را کسب کند.


حجت الاسلام رضوی با تاکید بر این که بهره گیری از ظرفیت های معنوی ماه رمضان سعادت بخش زندگی انسان است، گفت: انسان های کامل، با ایمان و کسانی که به دنبال سعادت ابدی هستند به برکات بالاتری از روزه داری توجه دارند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات