۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۲۶۷۱۳۴
رییس مرکز نخبگان حوزه های علمیه تأکید کرد؛

اهمیت تمرکز زدایی در رشد جذب و صیانت از استعدادهای برتر

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز نخبگان و استعداد های برتر حوزه های علمیه، نگهداری، ارتقا و صیانت از استعدادهای برتر را بسیار مهم دانست و گفت: مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه پیگیر است تا حتی الامکان امور مربوط به نخبگان تمرکززدایی شود.
فرجام

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با راه اندازی دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، رییس مرکز نخبگان و استعداد های برترحوزه های علمیه با مدیر حوزه علمیه خراسان دیدار کرد.

 

در این دیدار، حجت الاسلام عماد، ضمن تشکر از راه اندازی دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، گزارشی از کارهای انجام شده ارائه کرد.

 

وی، نگهداری، ارتقا و صیانت از استعدادهای برتر را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه پیگیر است تا کارهای مربوطه به صورت متمرکز انجام نشود؛ بلکه فقط تأیید نهایی پذیرفته شد گان با حضور نمایندگان دفتر نخبگان در این مرکز اقدام شود.

 

در این نشست، حجت الاسلام فرجام نیز با اشاره به ظرفیت بالای ابن حوزه اظهار داشت: جمله کارهای ماندگار در حوزه های علمیه مانند این اقدام بسیار خوب است؛ با توجه به مفید بودن تمرکز زدایی، مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان آمادگی دارد تا برخی از کارهای مرکز نخبگان حوزه های علمیه در زمینه تدوین آیین نامه ها و برخی برنامه ریزی های دیگر را انجام دهد.

 

 وی افزود: این کار که مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برخی اقدام ها را به عهده بگیرد، موجب می شود تا به هدف خود زودتر نزدیک شویم.

 

حجت الاسلام فرجام نکته هایی را در زمینه شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر ارائه و خاطر نشان کرد: مسیر شناخت استعدادهای برتر درمراکز علمی در آموزش های تجربی و علوم طبیعی به آسانی بدست می آید ؛اما در حوزه علوم انسانی و اسلامی، مسیر شناسایی به خوبی شفاف نیست.

 

وی با بیان اینکه لازم است که برای این مسیر هدف گذاری مناسبی پیش بینی شود، خاطر نشان کرد که ما شبیه این کار را در حوزه علمیه خراسان با راه اندازی مدرسه فقاهت انجام دادیم ؛نوع نگاه نخبگانی ما به طور تخصصی در این قالب ارائه شده است./930/د101/ب5

 

 

ارسال نظرات