۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۶۷۶۱۴
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه:

امنیت مسلمانان با وحدت بین مذاهب تأمین می شود

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: دستورات دین مبین اسلام و قرآن کریم مبنی بر پرهیز از تفرق و تحزب نکته بسیار مهمی است تا مسلمانان جهان بدانند مادامی که با یکدیگر بوده و وحدت خود را حفظ کنند، امنیت‌شان محفوظ خواهد ماند.
ربيعي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حسن ربیعی، مدیرکل حوزه ریاست و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تعیین اهداف مسابقات بین المللی قرآن کریم بر اساس آیات شریفه قرآن، گفت: قرآن، انسان‌ها و به ویژه مؤمنین را به برقراری روابط اجتماعی دعوت می‌کند. چون تنها از طریق برقراری روابط اجتماعی است که انسان قادر خواهد بود نیازهای خود را به درستی تأمین کند و از همین مسیر است که می‌تواند به سعادت و کمال برسد.

 

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه به تاکید مقام معظم رهبری بر مسئله همدلی و هم زبانی مردم مسلمان و موحد اشاره کرد و اظهار داشت: البته این نکته یک موضوع قرآنی و روایی است، به طوری که خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «و اعتصموا به حبل الله جمیعاً و لا تفرقوا» بنابراین چند دستگی و فرقه گرایی در دین اسلام جایی ندارد و همه مسلمانان در سایه برکات قرآن کریم و عنایات امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف، امت واحدی هستند.

 

وی افزود: دستورات دین مبین اسلام و قرآن کریم مبنی بر پرهیز از تفرق و تحزب نکته بسیار مهمی است تا مسلمانان جهان بدانند مادامی که با یکدیگر بوده و وحدت خود را حفظ کنند، امنیت‌شان محفوظ خواهد ماند. در این شرایط کسانی که بر طبل جدایی و تفرقه میان امت اسلام می‌کوبند، در حقیقت منافقانی هستند که باید از آنها پرهیز شود.

 

ربیعی با بیان اینکه تاکیدات مکرر قرآن کریم مبنی بر همدلی و هم زبانی میان مسلمانان، تنها به دوره خاصی از تاریخ زندگی انسان اختصاص ندارد، تصریح کرد: دستورات این کتاب آسمانی پایدار و همیشگی است و همه انسان‌های مسلمان و آزاده در تمام نقاط این کره خاکی را شامل می‌شود. بنابراین برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم فرصت مغتنمی است تا مسلمانان و به ویژه افراد مأنوس با قرآن کریم باید اتحاد و همدلی با سایر برادران دینی خود را به عنوان یک مسئولیت الهی و دینی تلقی کنند.

 

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه از مقام معظم رهبری به عنوان پرچم دار برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم یاد کرد و افزود: ایشان هر ساله طی سخنرانی‌های خود در جمع شرکت کنندگان، سیاست‌ها و راهبردهای کلان این مسابقات را ترسیم می‌کنند.

 

به گفته ربیعی اعتلای فرهنگ قرآنی در سطح جامعه یکی دیگر از اهداف اصلی این مسابقات است تا دستورات دین مبین اسلام به عنوان نقشه راه، الگو و پرچم هدایت مطرح شود.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر، اسلام دینی است جهانی و در مرزهای ملی، نژادی، زبانی، جغرافیایی و مانند اینها محدود نمی‌ماند. درنتیجه شکی نیست که قرآن کریم، کتاب هدایت همه انسان‌هاست و پیغمبر اکرم (ص) به سوی همه انسان‌ها فرستاده شده و رحمه للعالمین است. البته نکته قابل توجه این است که روش گسترش اسلام و شیوه برخورد دین مبین با مردم جوامع مختلف، بر اساس منطق و موعظه و حکمت و روش های مسالمت‌آمیز بنا نهاده شده است. لذا این نکته قرآنی را به عنوان پایه و اساس مسابقات بین المللی قرآن کریم قرار داده‌ایم.

 

مدیرکل امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه به اجتماع نمایندگان 81 کشور جهان در این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: این مسابقات و اجتماع عده‌ای از نخبگان قرآنی حول این کتاب آسمانی، نمونه کوچکی از اجتماع عظیم امت اسلام است تا به جهانیان اعلام کند که نقطه حبل و اتصال ما به قرآن کریم است و همه ما با هر ملیت و مذهب و نژادی، با یکدیگر متحد و همدل هستیم. در عین حال که شعار مسابقات بین المللی قرآن کریم هم شعار وحدت، انسجام و همبستگی جامعه اسلامی حول محور قرآن بوده است.

 

ربیعی در ادامه گفت: اگر کمی به گذشته برگردیم از سال 1360 شمسی که نخستین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور 11 کشور در حسینیه ارشاد برگزار شد، یکی از اهداف این بوده که پیام انقلاب اسلامی را که حقانیت اسلام و معرفی قرآن است به گوشه گوشه جهان صادر کنیم و چه فرصتی بهتر از زمانی که همه مسلمانان جهان دور هم جمع می‌شوند.

 

وی افزود: در کنار این موضوع، یکی از اهداف مهم و راهبردی، بیداری امت اسلامی و مقابله با استکبار و ظلم ستیزی مسلمانان در مقابل ظالمان است که در برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم نیز تبلور پیدا کرده است؛ به این صورت که وقتی جمهوری اسلامی ایران از جامعه قرآنی جهان اسلام دعوت می‌کند در کشور حضور داشته باشند، در سخنرانی های مسئولان، بازدیدها و گفت وگوهای رسانه ای و انتقال تجارب و مفاهیم به این نکته توجه داریم که اولاً انقلاب ما برگرفته از آیات قرآن است و ثانیاً انقلابی ظلم ستیز و حامی مستضعفین است. از همان ابتدا هم پیام مسابقات را بر همین اساس انتخاب کرده و مدنظر قرار می‌دادیم.

 

مدیرکل حوزه ریاست و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه بر لزوم تغییر شعار این مسابقات همزمان با تغییر نیازهای جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: شعار مسابقات در چند سال اخیر و به خصوص در دوره سی ودوم، بر اساس رهنمودهای هوشمندانه مقام معظم رهبری، وحدت و اتحاد حول محور قرآن کریم تعیین شد. به این ترتیب می‌توان اذعان کرد که سیر تاریخی، نوع برگزاری و هدفگذاری مسابقات براساس نیازهای روز جامعه اسلامی و منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مشخص می‌شود و مدار حرکت ما در طول مسابقات بین المللی قرآن کریم را تعیین می‌کند./1325/د101/ح

ارسال نظرات