۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۲۶۹۰۴۸
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان ‌شرقی:

ماه رمضان فرصتی برای جلب رضایت خداوند متعال و امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری با اشاره به این‌که ماه رمضان فرصتی برای جلب رضایت و خوشنودی خداوند متعال و امام زمان(عج) است، گفت: در ماه مبارک باید تمام اعضا و جوارح را از حرام دور نگه داشت و با اخلاص، توکل و توسل به اهل بیت(ع) و عمل به دستورها و احکام قرآن کریم و دوری از گناهان، فضیلت ماه مبارک رمضان را درک کرد.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح فضائل و برکات معنوی ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: فضائل و ثواب هایی که برای ماه مبارک رمضان و روزه داری ذکر شده، از آنِ کسانی است که حقیقت آن را درک کنند و به محتوای آن عمل و در گفتار و کردار به کار گیرند.


وی با بیان این‌که آثار روزه‌داری باید در دیگر ایام سال نیز در شخصیت انسان تجلی یابد، خاطرنشان کرد: کسانی که صرفاً تلاوت قرآن می کنند، ولی به آیات و احکام آن عمل نمی کنند و یا آن که از روزه داری تنها رنج گرسنگی و تشنگی را می کشند و به وسیله گناه، تأثیر روزه را از بین می برند، هیچ بهره‌ای از این ماه عزیز نخواهند برد.


امام جمعه جلفا با تأکید بر این‌که ماه مبارک رمضان و فضای معنوی آن باید در اعمال انسان تأثیرگذار باشد، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) درباره ماه رمضان می‌فرماید؛ «ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت به شما روی آورد، ماهی که شما در آن به میهمانی خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته اید، نفس‌های شما در آن تسبیح و خوابتان در آن عبادت، عملتان در آن مقبول و دعایتان در آن مستجاب است».


حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که اوصاف و فضائل ماه مبارک رمضان بی‌شمار بوده و نشان از اهیمت و عظمت روزها و شب‌های رمضان الکریم است، گفت: تمام کتب بزرگ آسمانی مانند قرآن کریم، تورات، انجیل، زبور، صحف در این ماه نازل شده است، امام صادق(ع) می فرماید؛ «کل قرآن کریم در ماه رمضان به بیت المعمور نازل شد و صحف ابراهیم در شب اول ماه رمضان و تورات در روز ششم، انجیل در روز سیزدهم و زبور در روز هیجدهم ماه رمضان نازل شد.»


وی با اشاره به این‌که روزه فقط خودداری از خوردن و آشامیدن نیست، افزود: حضرت امام سجاد(ع) در دعای حلول ماه رمضان به درگاه خداوند عرض می کند: به وسیله روزه این ماه یاریمان ده تا اندام های خود را از معاصی تو نگه داریم و آن ها را به کارهایی گیریم که خشنودی تو را فراهم آورد.


مدیر حوزه های علمیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که ماه رمضان فرصتی برای جلب رضایت و خوشنودی خداوند متعال و امام زمان(عج) است، اظهار داشت: در ماه مبارک باید تمام اعضا و جوارح را از حرام دور نگه داشت و با اخلاص، توکل و توسل به  اهل بیت(ع) و عمل به دستورها و احکام قرآن کریم و دوری از گناهان، فضیلت ماه مبارک رمضان را درک کرد.


وی با تأکید بر بهره‌مندی از تک تک لحظات معنوی ماه رمضان گفت: رسول اکرم(ص) در خطبه شعبانیه می فرماید؛  نفس های شما در این ماه خود تسبیح است، هر نفسی که می کشید مثل آن است که گفته باشید «سبوح قدوس»، خوابتان در این ماه عبادت است و کارهای جزیی را که انجام می دهید خدا قبول می کند./853/ت302/ح

ارسال نظرات