۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۷۱۸۱۶
آیت الله صفایی بوشهری:

دشمنان به دنبال شکست فرهنگی ما هستند/ اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور از مشکلات

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال شکست فرهنگی ما هستند، گفت: تاکنون مسؤولان در عرصه فرهنگی ضعیف عمل کرده‌اند و باید تغییر جدی در برنامه‌ریزی، مدیریت و نظارت فرهنگی شود و همچنین پروژه‌های جدید فرهنگی تولید شود.
آيت الله غلامعلي صفايي بوشهري، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با بیان اینکه بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان خودسازی و پرهیز از گناه است، گفت: ماه رمضان فرصتی است تا انسان براساس دین و تقوای الهی بر نفس خود مدیریت کند و به معماری شخصیت خود بپردازد.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه انسان با پرهیز از گناه و مدیریت بر نفس خود وجه الهی پیدا می‌کند گفت: انسان با نظارت بر اعمالش خود را در محضر خدا می ببیند و از ارتکاب گناه دوری می‌کند.

 

وی افزود: ماه رمضان ماه متقی شدن است و اهل تقوا هیچ گاه مخالفت فرمان خدا را نمی کنند.

 

آیت الله صفایی بوشهری به دو اثر گناه در زندگی انسان اشاره کرد و اظهار داشت: انسان گناهکار با عمل گناه به خود و جامعه آسیب می رساند و حفره نفوذ شیطان می شود و به تدریج به نقطه سیاهی تبدیل شده و از اهل شیطان می شود و دیگران را نیز به انحراف می کشاند.

 

امام جمعه بوشهر به یکی از گناهان رفتاری انسان در زندگی اقتصادی اشاره کرد و بیان داشت: لقمه ای که از راه حرام مانند رشوه و ربا و احتکار برای بدست آوردن روزی در زندگی انسان راه پیدا کند باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای پاکسازی روحی است، افزود: در این ماه درهای رحمت خداوند باز شده و با تمرین توبه و استغفار زندگی الهی داشته باشد.

 

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه از سوی رهبر فرزانه انقلاب عنوان کرد: مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست‌های کلی ششم توسعه نکات راهبردی و مهمی تذکر داده‌اند که باید سرلوحه برنامه‌های نظام قرار گیرد و مسؤولان اجرایی نیز باید بر همین مبنا در حوزه اجرایی مدیریت کنند.

 

وی افزود: تنها راه نجات، پیشرفت و توسعه بر اساس مبانی اصیل دینی و دانش اقتصاد، برنامه‌ریزی و مدیریت بر اساس اقتصاد مقاومتی است.

 

آیت الله صفایی بوشهری با تأکید بر اقتصاد مقاومتی و توسعه علم و فناوری اظهار داشت: عدم اتکا به دشمنان، خودباوری و خوداتکایی، به کار و کالای داخلی اهمیت دادن، عدم اسراف و استفاده از مواد اولیه و ایجاد محصولات دانش‌بنیان برای ثروت ملی و رفاه اجتماعی از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه علم و فناوری موجب اقتدار یک نظام است، گفت: علم اقتدار می آفریند و اکنون جهان سلطه با استعمار علم و کنترل مدیریت علم و اسارت آن فشار فوق‌العاده‌ای به جهان آزادیخواه می‌آورد.

 

وی با اشاره به اینکه نیاز به جهاد علمی داریم افزود: باید در عرصه علم توانمندی های خود را نشان دهیم و با پشتیبانی‌های مقام معظم رهبری روبه پیشرفت و به سمت جلو حرکت کنیم.

 

وی با بیان اینکه انقلاب ما انقلابی فرهنگی است اذعان داشت: دشمنان در تهاجم نظامی علیه ما شکست خوردند و در تهاجم نیمه سخت نیز شکست خوردند از این رو آنها می خواهند اسلام را از مکتب اهل بیت جدا کنند و انسانی غرب‌گرا ایجاد کنند.

 

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال شکست فرهنگی ما هستند، اظهار داشت: تاکنون مسؤولان در عرصه فرهنگی ضعیف عمل کرده‌اند و باید تغییر جدی در برنامه‌ریزی، مدیریت و نظارت فرهنگی شود و همچنین پروژه‌های جدید فرهنگی تولید شود.

 

خطیب جمعه بوشهر با بیان اینکه ما اکنون در نبرد گسترده فرهنگی هستیم و آثار آن عملی می‌شود افزود: شما و همگان این آثار را در جامعه می‌بینید و همگان و مسؤولان فرهنگی باید در این نبرد دفاع کنند و فرهنگ این نظام را براساس مکتب اهل بیت به پیش ببرند.

 

نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر استفاده معنوی از شبهای قدر خاطرنشان کرد: شب قدر شبی مهم و سرنوشت ساز که بالاتر از هزار ماه است و بهترین فرصت برای جبران گناهان است.

 

وی افزود: از فرصت پیش آمده در شب‌های قدر استفاده شود و با انجام عبادات و اعمال این شبها بندگی خداوند را به جا آوریم.

 

آیت الله صفایی بوشهری با محکوم کردن جنایات صورت گرفته علیه شیعیان در مسجد کویت از سوی گروه های تکفیری افزود: گروه های تروریستی و تکفیری با اعمال و جنایات خود در دنیا خوار و ذلیل شده و در آخرت نیز عذابی سخت در انتظار آنها است.

 

وی با اشاره به شهادت امام علی(ع) در شبها و لیالی قدر یادآور شد: روحانیان و متصدیان هیأت و مسؤولان فرهنگی مساجد سعی کنند شخصیت حضرت علی(ع) را به خوبی معرفی کنند و در زنده نگهداشتن مکتب اهل بیت(ع) اهتمام ویژه داشته باشند./833/پ201/ح

ارسال نظرات