۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۴
کد خبر: ۲۷۳۲۱۹
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

شناخت وسوسه‌های شیطان هنر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که وسوسه شیطان را باید شناخت که این شناخت خود یک هنر است، گفت: برخی تا آخر عمر به واسطه عدم شناخت شیطان، بنده او هستند و شیطان را مورد پرستش قرار می دهند.
حجت السلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان چهارشنبه شب در جلسه تفسیر و ترجمه قرآن کریم در آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که خداوند خالق ما است و روحیات ما را می داند، گفت: افرادی که مستمند هستند از ترس فشار مالی، از مال خود خیر نمی کنند و در بین ثروتمندان نیز کمتر پیش می آید که اهل خیرات در دین باشند.

 

وی افزود: شیطان در زمان عمل خیر انسان در راه دین، او را به خودنمایی و ریا وا می دارد، بنابراین بسیاری از ثروتمندان از انجام کار خیر می ترسند که این یک ترس عمومی است، از این رو خداوند به همه می فرماید در هر شرایطی خیرات کنید، چرا که خیرات نه تنها انسان را بدبخت و فقیر نمی کند، بلکه او را دارا می کند.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که بسیاری از افراد با عمل خیر خود متمول شده اند، گفت: وسوسه شیطان، انسان را از عمل خیر  و کمک به نیازمندان باز می دارد و به او می گوید که خودت به این مال نیاز داری و الزامی به کار خیر کردن نیست.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: یکی از راه های وسوسه شیطان این است که به انسان می گوید فلان شخص فقیر نیست و چرا خودش کار نمی کند و کمک به او  موجب عادت می شود و از این طریق شیطان از عمل خیر افراد ثروتمند جلوگیری می کند.

 

ثروتمندان بهشتی بعد از فقرا به بهشت خواهند رفت

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با سفارش به تهیه جهیزیه و تأمین هزینه تحصیل جوانان، گفت: شیطان قسم خورده است که بندگان خدا را منحرف می کنم و به چاه می برم تا در مسیر مستقیم حرکت نکنند و باید رفیق من و جهنمی باشند.

 

وی با اشاره به این که وسوسه شیطان را باید شناخت که این شناخت خود یک هنر است، گفت: برخی تا آخر عمر به واسطه عدم شناخت شیطان، بنده او هستند و شیطان را مورد پرستش قرار می دهند، اما کسانی هستند که با شیطان شناسی، از وسوسه های شیطان دور می شوند.

 

 

به گفته وی، تلاش همه انبیا و کتب آسمانی برای این است انسان متوجه شود یک دشمن قَدَر به نام شیطان دارد و این شیطان در روز قیامت به دنبال تبرئه خود است، از این رو خداوند می فرماید ما با شما فرزندان آدم عهد کردیم که شیطان دشمن شما است، لذا دشمن او باشید و در خط مقابل او قرار بگیرید.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که ثروت یک امتحان الهی است، گفت: ثروتمندی اهل بهشت خواهد شد که از چهار طرف خود بذل و بخشش کند و دست هیچ فقیری را رد نکند اما با این حال بعد از تمام فقرا به بهشت خواهد رفت.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: تنها گروهی که خداوند از آنها عذرخواهی می کند، فقرا هستند و خداوند به حضرت سلیمان تخت پادشاهی داد، از این رو بعد از همه پیامبران به بهشت می رود تا به حساب و کتاب ایشان رسیدگی شود.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: از امام صادق(ع) روایت است شیعیان و محبین اهل بیت(ع) یا به واسطه رأفت و رحمت الهی به بهشت می روند و یا با شفاعت ما وارد بهشت خواهند شد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات