۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۷۳۴۲۸

برگزاری ترم تابستان آموزش زبان فارسی در ترکمنستان

خبرگزاری رسا ـ ترم جدید کلاس‌های آموزش زبان فارسی به همت رایزنی فرهنگی ایران در ترکمنستان با ثبت نام و شروع به تحصیل متقاضیان و ورودی‌های جدید در عشق‌آباد شروع شد.
فرهنگ جامع زبان فارسي ـ جلد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این ترم تعداد یکصد نفر به عنوان ورودی جدید در پایه مقدماتی یک حضور پیدا کرده و در قالب 5 کلاس مشغول تحصیل شدند.

 

فارسی‌آموزان مقاطع قبلی نیز در سطوح مقدماتی 2 تا عالی 2 در کلاس‌های ترم جدید خود حضور یافته و به یادگیری زبان فارسی ادامه می‌دهند.

 

در ترم جدید، فارسی‌آموزان در مجموع تعداد 18 کلاس در دوره‌های مقدماتی، متوسطه، پیشرفته و عالی و ترجمه مشغول تحصیل هستند.

 

همچنین به مناسبت آغاز این ترم آموزشی، مراسمی در محل رایزنی فرهنگی ایران با حضور اساتید زبان فارسی، کارکنان رایزنی و فارسی‌آموزان ورودی ترم جدید، برگزار شد. در جلسه توجیهی که برای ورودی‌های جدید در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی برگزار شد، رسول اسماعیل‌زاده، رایزن فرهنگی کشورمان در ترکمنستان، با تقدیر و تشکر از شرکت‌کنندگان برای انتخاب آموزش زبان فارسی، ماه پر برکت رمضان را به ملت و دولت ترکمنستان تبریک گفت و مصادف شدن آغاز ترم تابستانی آموزش زبان فارسی با ایام ماه مبارک رمضان را فرصت معنوی قلمداد کرد و گفت: همانگونه که در ماه مبارک رمضان روزه گرفتن ثواب و اجر معنوی دارد و حرکات سکنات حتی خوابیدن و فعالیت روزه‌دار نیز برای وی حسنه نوشته می‌شود، آموزش زبان فارسی در چنین ماهی بسیار حایز اهمیت و امر مبارکی است است.

 

اسماعیل‌زاده با بیان اهمیت زبان فارسی و تأثیر آن بر گسترش روابط فرهنگی دو کشور تأکید کرد: هدف اصلی نمایندگی فرهنگی ایران در عشق‌آباد، کمک به روند گسترش و تعمیق روابط فرهنگی دو کشور است؛ زیرا مردم دو کشور دوست و برادر ایران و ترکمنستان در بسیاری از زمینه‌ها و حوزه های فرهنگی و تاریخی مشترکات زیادی دارند و یکی از مشترکات بسیار مهم و علمی دو کشور زبان فارسی و ترکمنی است.

 

پس از آن هم کوموش آقایوا، استاد زبان فارسی، مطالبی در خصوص اهمیت و کاربرد زبان فارسی برای ترکمن‌ها بیان کرد. وی با اشاره به این که آثار مختومقلی فراغی، نخستین بار با حروف فارسی منتشر شده است، یادگیری زبان فارسی را در زمینه آشنایی با گذشته و تاریخ ادبی ترکمن‌ها ضروری دانست.

 

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی مانیتور آموزش زبان فارسی در کلاس‌ها و فراهم شدن امکانات آموزشی الکترونیکی استفاده از ابزار آموزشی روز را در زمینه فارسی‌آموزی ضروری دانست و از اقدامات رایزنی فرهنگی ایران در این باره قدردانی کرد.

 

در ادامه این مراسم همچنین معلمان زبان فارسی رایزنی فرهنگی ایران نیز درباره متون آموزشی و اهمیت آموزش زبان فارسی صحبت کردند./908/د101/ف

ارسال نظرات