۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۲۷۴۲۶۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

فعالیت ها برای توقف روند طلاق در جامعه افزایش یابد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید فعالیت نهادهای مختلف برای کند کردن و توقف روند روزافزون طلاق در جامعه افزایش یابد.
حجت الاسلام يعقوبي - ديدار مديرکل و معاونان بهزيستي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دومین روز از هفته بهزیستی در دیدار با مدیرکل و معاونان بهزیستی خراسان شمالی، اقدامات بهزیستی استان در زمینه های مختلف از جمله کاهش طلاق در استان را شایسته دانست.

 

وی با اشاره به این که بهزیستی یکی از نهادهایی است که اقدامات آن در راستای کاهش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه ستودنی است، گفت: تلاش اثرگذار برای کاهش طلاق در جامعه نمونه ای از اقدامات این نهاد حمایتی است که باید به عنوان الگوی سایر دستگاه ها مورد استفاده قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: با وجود این باید فعالیت نهادهای مختلف برای کند کردن و توقف روند روزافزون طلاق در جامعه افزایش یابد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به این که افزایش طلاق یکی از مهم ترین آسیب های جامعه امروز است، خاطرنشان کرد: بهزیستی می تواند با ارائه خدمات مشاوره ای به زوجین، مانع از شیوع طلاق در جامعه اسلامی شود.

 

وی در ادامه با بیان این که فعالیت های بهزیستی مصداق بارز اقدامات مبارک است، افزود: آمارها نیز نشانگر مؤفقیت این نهاد در بخش های مختلف است اما با توجه به مشکلات و آسیب های فراوان موجود در جامعه، لازم است زمینه های خدمت بیشتر بهزیستی به جامعه هدف و نیازمندان فراهم شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که مدیریت و ارائه آموزش در مهد کودک ها یکی دیگر از حساس ترین وظایف و خدمات بهزیستی به شمار می رود، افزود: زیربنا و خشت زیرین جامعه سالم، تربیت کودکان بوده و به همین دلیل نیز انتظار می رود سرمایه گذاری و حساسیت در این زمینه افزایش یابد.

 

وی تصریح کرد: اگر کودکان با نماز و قرآن آشنا شوند به طور حتم جامعه سالمی خواهیم داشت که پایه ریزی این مهم در مهدکودک ها و زیرنظر بهزیستی صورت می گیرد از این رو باید این نهاد نهایت حساسیت و دقت را در این زمینه داشته باشد.

 

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که در جامعه نباید روحیه معلولان را بین برد بلکه می بایست به آنها احساس شخصیت و مسؤولیت داد، اظهار کرد: وجود 16 هزار معلول در استان خراسان شمالی موضوع مهمی است که باید به آن توجه بیشتری شود.

 

وی اضافه کرد: معلولان افرادی هستند که به هر دلیلی دچار نقص عضو شده اند اما نباید روحیه آنها را از بین برد بلکه باید با دادن احساس شخصیت و مسؤولیت به آنها از توانمندی این معلولان در راستای ارتقای خود آنها و جامعه استفاده کرد.

 

رضا الله وردی، مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی نیز در این دیدار، با ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد حمایتی، اظهار کرد: هدف اصلی سازمان بهزیستی پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

 

وی با بیان این که اکنون بیش از 9.5 درصد از جمعیت 915 هزار نفری خراسان شمالی تحت پوشش خدمات این نهاد حمایتی هستند، افزود: در حال حاضر 76 هزار نفر از جمعیت استان از حمایت‌های بهزیستی برخوردار بوده و این اداره کل با کمک بخش خصوصی و خیران، تاکنون 484 مرکز غیردولتی برای خدمات‌رسانی به جامعه هدف خود دایر کرده است.

 

الله وردی در ادامه با اشاره به خدمات مشاوره ای این نهاد در راستای جلوگیری از طلاق زوجین، افزود: خدمات مشاوره ای بهزیستی خراسان شمالی به زوج های خواهان طلاق در استان، سبب شد تا در سال گذشته 30 درصد این زوجین از مرز طلاق بازگردند.

 

وی با بیان این که سال گذشته چهار هزار پرونده طلاق از طریق دادگستری به مراکز مشاوره بهزیستی خراسان شمالی ارجاع شد که 444 مورد از این پرونده‌ها منجر به بازگشت به زندگی مشترک شد، اضافه کرد: متأسفانه شمار طلاق های توافقی در استان افزایش یافته و بازگرداندن این زوج ها به زندگی کار مشکلی است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به فعالیت های این نهاد در راستای مبارزه با اعتیاد، گفت: در حال حاضر افزون بر 100 مرکز ترک اعتیاد در استان دایر شده که 60 مرکز از این تعداد به‌صورت سرپایی به معتادان خدمات‌رسانی می‌کنند.

 

وی با بیان این که همچنین در این زمینه 13 کمپ ترک اعتیاد نیز در استان در حال فعالیت است که از این تعداد دو مرکز مربوط به زنان بوده و مابقی مربوط به مردان است، اظهار کرد: افزون بر این بهزیستی خراسان شمالی با ایجاد 15 مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست، 45 مرکز توان‌بخشی و 15 مرکز آسیب‌های اجتماعی در زمینه های مختلف به جامعه هدف خود خدمات دهی می کند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات