۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۷۴۶۶۶
آیت الله صفایی بوشهری:

نهادهای هم عرض بهزیستی ساماندهی شوند/ حمایت از مددجویان نیازمند تدبیر ملی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان این‌که در کنار بهزیستی، نهادهای هم عرض وجود دارد که باید ساماندهی شوند، گفت: مددجویان تحت پوشش نوعاً دچار فقر مالی در ابتدای زندگی هستند که این امر نیازمند یک تدبیر ملی است.
حضور آيت الله صفايي بوشهري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر در بين معتکفين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر،  آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در دیدار با مسؤولان بهزیستی استان بوشهر با تبریک هفته بهزیستی و با بیان اینکه برخی از شغل‌های عالم وجود دارای قداست است، گفت: مددکاری و مدیریت حوزه امداد و بهزیستی یکی از شغل های مقدس است چون جامعه هدف آن مددجویانی هستند که دچار چالش هستند.

 

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: سازمان بهزیستی یکی از نهادهای مقدسی است که متکفل رفع چالش های زندگی انسان‌هایی می شود که به نحوی دچار بحران هستند.

 

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه با اشاره به یک حدیث از معصومان، افزود: هر کس در رفع چالش زندگی برادران و خواهران مسلمان خود کوشش کند، از همان زمان آغاز برای رفع آن چالش، خداوند نیز چالش های زندگی او را رفع می کند.

 

نهادهای هم عرض بهزیستی ساماندهی شوند

نماینده مقام معظم رهبری در استان بیان داشت: اثر عالیه مددکاری برای عزیزان تحت پوشش بهزیستی موجب می شود که جامعه و خود آن فرد، رفع چالش شود و از آن طرف خداوند نیز در جهت امداد به کسانی که متکفل این امر هستند، وارد می شود.

 

وی افزود: رفع گرفتاری و آوردن لبخند بر روی مددجویان تحت پوشش بهزیستی، موجب می شود که خداوند به مددکاران عنایت ویژه کند.

 

آیت الله صفایی بوشهری در بخش دیگری از بیانات خود، گفت: در کنار بهزیستی، نهادهای هم عرض وجود دارد که باید ساماندهی شوند و کارهای هم‌عرض به کارهای طولی و ارتقایی تبدیل شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: یک نوع پیشگیری، پیشگیری جسمی است که مراکز پزشکی باید طوری برنامه ریزی کنند که از معلولیت ها، نقص جسم و شرایط عقب ماندگی ذهنی جلوگیری کنند.

 

آمار طلاق در استان بوشهر کاهش یافته است

وی ابراز داشت: نوع دیگری از پیشگیری، پیشگیری از طلاق است که الحمدالله استان بوشهر طبق آخرین آمار در این زمینه توفیقات خوبی حاصل کرده است.

 

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: ما باید به درجه ای برسیم که آمار طلاق هنوز نیز بسیار بهتر شود و این نیز با آموز ش های قبل از ازدواج و ایجاد مهارت های زندگی برای زوجین و مشاوره ها حاصل می شود.

 

استان بوشهر از استان‌های ضعیف در حوزه زیرساختی است

نماینده مقام معظم رهبری در استان در ادامه بیان داشت: نقش مشاور در این زمینه بسیار مهم است اما باید با آموزش آموزه های اسلامی همراه باشد چون برخی از مشاوران، خود هدایت به طلاق می کنند و به جای حل مسأله، صورت مسأله را پاک می کنند.

 

وی با اشاره به توسعه زیرساختی در استان بوشهر، تصریح کرد: استان بوشهر یکی از استان های فوق العاده ضعیف در حوزه زیرساختی در کشور است.

 

آیت الله صفایی بوشهری تأکید کرد: مسأله زیرساخت ها خیلی مهم است و باید زیرساخت ها در استان بوشهر تقویت شوند و توسعه پیدا کنند.

 

پارک مختص بهزیستی در بوشهر ساخته شود

نماینده مقام معظم رهبری در استان با بیان اینکه پارک مختص بهزیستی در بوشهر ساخته شود، اظهار داشت: خانه سالمندان، شیرخوارگاه‌ها، مراکز نگهداری ایتام و معلولین در استان بوشهر باید یکی از زیباترین ابنیه‌ شهرها باشد.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت ها و معماری متناسب با روحیات مددجویی، نکته بسیار مهمی است و باید بر روی آن کار شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری افزود: باید در استان بوشهر طوری مدیریت شود که هم کمیته امداد امام خمینی(ره) و هم بهزیستی به حداقل مراجعه مددجویی برسند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان در پایان گفت: مددجویان تحت پوشش نوعاً دچار فقر مالی در ابتدای زندگی هستند، در این زمینه باید تدبیر کرد، اما این مسأله تنها بر عهده کمیته امام خمینی(ره) یا بهزیستی نیست و نیازمند یک تدبیر ملی است./833/پ203/ح

ارسال نظرات