۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۷۴۷۲۴
استاد حوزه علمیه:

مهم ترین هدف جنگ نرم، نابودی فرهنگ جهاد و مقاومت است

خبر گزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه کرمان با بیان این‌که سعادت مندی یک خواست همگانی است، گفت: بنابر رهنمودهای قرآن کریم راه کسب سعادت و خوشبختی تنها در اصلاح نفس و تزکیه است.
حجت الاسلام اصغر عسکري امام جمعه جيرفت مقاومت اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام اصغر عسکری، استاد حوزه علمیه کرمان ظهر امروز در مراسم سخنرانی بیست و هفتمین روز ماه مبارک رمضان که در مسجد امام حسین(ع) کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه سعادت مندی یک خواست همگانی است، گفت: بنابر رهنمودهای قرآن کریم راه کسب سعادت و خوشبختی تنها در اصلاح نفس و تزکیه است.
 
وی گفت: در اصلاح نفس و کسب تقوا دشمن درونی یعنی نفس و دشمن بیرونی یعنی شیطان را دقیق بشناسیم و راه مقابله با آن دو را بیاموزیم.
 
این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: شیطان، دشمنی با تجربه، همراه با لشکر و سپاه، از زمان حضرت آدم تا حال حاضر، بر سر راه عبادت خدا و کمال انسان ها نشسته است و قسم خورده است که انسان ها را از صراط مستقیم گمراه کند.
 
وی با اشاره به نکته ظریفی گفت: شیطان هم دارای تهاجم نظامی است و هم تهاجم فرهنگی؛ و بنابه فرمایش قرآن کریم شیطان قبل از جنگ نظامی، به تهاجم فرهنگی روی می آورد.
 
این کارشناس مسائل دینی با بیان اهداف جنگ فرهنگی یا به اصطلاح نرم، بیان کرد: مهم ترین اهداف تهاجم فرهنگی نابودی اعتقادات دینی و سست کردن ایمان و تفکر جهاد و مقاومت است.
 
حجت الاسلام عسکری با اشاره به ابزارهای جنگ نرم گفت: مهم ترین ابزار جنگ فرهنگی، القای شبهات دینی در فضای شبکه های اجتماعی و صفحات اینترنتی و شبکه های ماهواره ای است.
 
وی با اشاره به اینکه سپاهیان شیطان از هر طرفی به افکار و اعتقادات انسان حمله می کند، گفت: راه فرار از وسوسه های شیطانی دعا و مدد جویی از خدا و به سجده افتادن و استغفار از گناهان است.
 
این کارشناس مسائل دینی با ذکر اینکه مسلمان باید فرصت های ماه رمضان را غنیمت بشمرد، خاطر نشان کرد: توبه و استغفار در ماه رمضان خواهد شد و دعای انسان مومن روزه دار در این ماه عزیز، به استجابت نزدیک است و ما نباید از بخشش خداوند نا امید شویم؛ چراکه نا امیدی از رحمت خدا خود گناه کبیره است.
 
استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) به جوانب تهاجم شیطان، اشاره کرد و گفت: شیطان از جوانب شش گانه به انسان حمله ور است و معنای تهاجم از جلو این است که نیرو های شیطانی، آخرت و حساب قیامت را در نزد انسان خفیف و سبک جلوه می دهد.
 
وی افزود: حمله از عقب به این معنا است که شیاطین دنیا و امور آن را در چشم ما زینت می دهند و معنای حمله از راست این است که اصحاب شیطان در پی تزلزل دین و ایمان انسان ها هستند.
 
حجت الاسلام عسکری در پایان با بیان آیات قرآن، گفت: در روز قیامت کسانی که در دنیا به نماز اهمیت نمی دهند، و به فقرا کمک نمی کنند و سرگرم امور دنیوی شده اند و آخرت و قیامت را انکار می کنند، بدون حساب و میزان وارد جهنم خواهند شد./9704/پ202/ب4
ارسال نظرات