۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۲۷۴۸۵۱

اخبار کوتاه خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ آغاز ثبت نام سفر عتبات عالیات، تعهد پنج میلیارد ریالی خیران برای آزادی زندانیان و برپایی نمایشگاه قرآن از جمله عناوین برخی از اخبار فرهنگی و مذهبی استان خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خراسان شمالی از آغاز ثبت نام سفر عتبات دانشگاهیان استان از روز چهارشنبه خبر داد و افزود: نام نویسی از متقاضیان تا دوم مردادماه ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی با اشاره به آغاز ثبت نام عتبات دانشگاهیان خراسان شمالی از امروز، اظهار کرد: ثبت نام دانشجویان متقاضی برای اعزام به این سفر تا دوم مرداد ادامه دارد.

وی با بیان این که متقاضیان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی labbayk.ir نام نویسی کنند، اضافه کرد: پنج گروه پسر مجرد، دختر مجرد به همراه یکی از محارم، استادان دانشگاه، متاهلان دانشجو و کارمندان می توانند در این سامانه نام نویسی کرده و به این سفر معنوی اعزام شوند.

حجت الاسلام فقیهی افزود: زمان قرعه کشی و اعلام برندگان روز سوم مرداد خواهد بود و تاریخ های اعزام هر استان نیز در پایگاه اینترنتی قرار داده شده است.

وی با بیان این که زمان آغاز اعزام دانشجویان به عتبات عالیات از بیستم مرداد به مدت سه ماه خواهد بود، اظهار داشت: در این دوره از اعزام ها روزانه دو کاروان زمینی و هوایی و در مجموع هفت هزار نفر در قالب 190 کاروان به عتبات اعزام می شوند.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خراسان شمالی تصریح کرد: قیمت اعزام های زمینی از تهران 960 هزار تومان و قیمت اعزام های هوایی یک میلیون و 550 هزار تومان اعلام شده است.

 

 

17 بقعه متبرکه در شیروان تعمیر و مرمت شد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: امسال 17 بقعه متبرکه در این شهرستان تعمیر و مرمت می شود.

حجت الاسلام عباس محمدزاده با بیان اینکه مرمت و تعمیر بقاع متبرکه در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه می باشد اظهار کرد: برای این میزان چهار میلیارد و 610 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است.

وی از تعمیر و مرمت 17 بقعه متبرکه این شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت:در این راستا پنج میلیارد و 470 میلیون ریال اعتبار از محل سفر رهبری هزینه که برای هر بقعه متبرکه 100 تا 900 میلیون ریال اعتبار هزینه شد.

حجت الاسلام محمدزاده با بیان اینکه بسیاری از مساجد این شهرستان نیاز به تعمیر و مرمت دارد گفت: از محل اعتبارات ماده 12 و سفر رهبری سال 93،امسال پنج میلیارد و 400 میلیون ریال برای مساجد این شهرستان جذب و تخصیص یافته است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان افزود: اعتبار مزبور برای تعمیر، توسعه و ساخت 95 مسجد شهر و روستا واقع در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه است که از این تعداد شش مسجد واقع در شهر می باشد.

حجت الاسلام محمدزاده گفت: برای هر مسجدی حداکثر 100 میلیون ریال کمک می شود و با توجه به هزینه های بالای تعمیر و توسعه و احداث مابقی آن از محل کمک های مردمی صورت خواهد گرفت.

در شهرستان شیروان 62 بقعه متبرکه، 738 موقوفه، 220 مسجد و 18 حسینیه، مهدیه و فاطمیه وجود دارد.

 

تعهد کمک 5 میلیارد ریالی خیران خراسان شمالی برای آزادی زندانیان

مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی گفت: خیران این استان پنج میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در سال جاری تعهد کمک دادند.

رضا استاجی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان امسال جشن گلریزان در بجنورد، اسفراین، شیروان، جاجرم، راز و جرگلان برگزار شد.

وی افزود: کمک های نیکوکاران برای آزادی زندانیان نسبت به پارسال 50 درصد رشد داشته است.

استاجی با بیان اینکه هم اکنون 183زندانی جرایم غیر عمد در زندان های این استان محبوس هستند افزود: تلاش می شود با این میزان کمک و همچنین با تخفیف شکات و ارائه وام های قرض الحسنه این تعداد مددجو آزاد شوند.

وی گفت: همچنین این ستاد تلاش می کند با پیگیری و با کمک نهادهای مسوول و مددکاران تعهد کمک خیران را عملی کند.

استاجی اظهار کرد: هم اکنون این مددجویان چشم به راه کمک خیران در جشن های گلریزان ماه مبارک رمضان هستند.

وی گفت: از مجموع 183 نفر زندانی که در انتظار کمک نیکوکاران پنج نفر زن و مابقی مرد هستند.

استاجی اظهار کرد: نیکوکاران می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 88888 بانک تجارت به نام ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به آزادی زندانیان خراسان شمالی واریز کنند.

 

برپایی نمایشگاه قرآن و کتاب در شیروان

نمایشگاه کتاب و قرآن روز دوشنبه با حضور امام جمعه، فرماندار و شماری از مسئولان محلی در محل ساختمان سابق جمعیت هلال احمر این شهرستان واقع در میدان انقلاب گشایش یافت.

امام جمعه شیروان در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: برپایی نمایشگاه مذکور در ماه مبارک رمضان باعث توسعه فرهنگ قرآنی می شود.

حجت الاسلام حسین کوثری اظهار کرد: قرآن کریم به عنوان اصلی ترین عامل وحدت بخش بین مسلمانان مورد توجه ویژه بوده و برپایی این گونه نمایشگاه ها می تواند باعث تقویت این وحدت باشد.

وی گفت: آنچه امروزه به مردم ایران در بین سایر کشور ها عزت بخشیده و از امتیاز ویژه ای برخودار کرده، بی شک توجه و عمل به آموزه های کلام وحی بوده است.

نمایشگاه کتاب با 22 هزار جلد و پنج هزار عنوان با 20 تا 40 درصد تخفیف در 24 غرفه از امروز به مدت یک ماه و نمایشگاه قرآن با چهار هزار عنوان و 16 هزار جلد در شش غرفه به مدت یک هفته برای بازدید عموم و علاقه مندان دایر است.

همچنین در این نماشگاه دو غرفه عرصه محصولات فرهنگی با 50 درصد تخفیف دایر شده است.

 

نمایشگاه سرزمین منتظران یار در شیروان افتتاح شد

همزمان با ایام ماه مبارک رمضان نمایشگاه فرهنگی سرزمین منتظران یار در کوهستان پارک شیرکوه در جوار شهدای گمنام شهرستان افتتاح شد.

امام جمعه شیروان در حاشیه نمایشگاه مذکور اظهار کرد: دشمن در تهاجم فرهنگی هم زمان و هم مکان رادر نظر دارد.

حجت الاسلام حسین کوثری گفت: دشمن هیچ گاه در مساجد و نماز جمعه برنامه های تهاجم فرهنگی را برنامه ریزی نمی کند بلکه در مکان های تفریحی مثل پارک ها ،میادین ورزشی همچون ورزشگاه ها دست به توطئه فرهنگی می زند.

وی با اشاره به نمایشگاه منتظران یار گفت: فضاهای تفریحی ماففضای خوبی است اما سعی داریم خوب تر شود ،سالم تر بماند.

امام جمعه شیروان افزود: باید اقدامات عملی انجام داد که این برنامه سپاه و بسیج یک کار عملی خوب شمرده می شود.

این نمایشگاه با هدف ترویج گردشگری ارزش محور وتعالی بخش وسالم سازی محیط های گردشگری وتفریحی شهرستان دایر شده است.

این نمایشگاه با 12 غرفه شامل ایستگاه سلامت ، حجاب وعفاف، ارائه کتاب ومحصولات فرهنگی، فضای مجازی، اجرای نمایش های هنری، آموزش خوشنویسی،نقاشی وصنایع دستی،اقتصاد مقاومتی، مشاوره دینی ومذهبی وپاسخ به شبهات دینی،روان شناسی فردی وگروهی، جذب بسیج و غیره به مدت دو ماه تا پایان فصل تابستان میزبان مردم شهرستان و مسافرین خواهد بود./9314/پ203/ب4

ارسال نظرات