۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۲۷۴۸۸۶
آیت الله آل هاشم:

رحمت الهی در روزهای پایانی ماه رمضان مضاعف است

خبرگزاری رساـ آیت الله آل هاشم، گفت: در روزهای پایانی ماه رمضان رحمت الهی به بندگان مضاعف است، از این رو اگر انسان تا به امروز از این ماه ره توشه ای برای خود کسب نکرده است از این فرصت های پایانی ماه رمضان که رحمت الهی به صورت مضاعف متوجه بندگان است، استفاده کند.
آيت الله سيدمحمدتقي آل هاشم، امام جمعه موقت تبريز

آیت الله محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزار رسا در تبریز، فرصت های پایانی ماه رمضان را مغتنم دانست و گفت: در روز های پایانی ماه رمضان رحمت الهی به بندگان مضاعف است، از این رو اگر انسان تا به امروز از این ماه ره توشه ای برای خود کسب نکرده است این فرصت های پایانی ماه رمضان که رحمت الهی به صورت مضاعف متوجه بندگان است، استفاده کند.

 

وی تصریح کرد: در روایات وارد شده است، هنگام رسیدن ماه رمضان، خداوند هرکس را که بخواهد می‏بخشد و زمانی که شب دیگر آمد آمرزیده شدگان را دوچندان می کند و در شب بعد بخشیده شدگان را چند برابر می کند و در شب آخر تعداد همه بخشیده شدگان در شبهای گذشته را دو چندان می نماید.

 

وی ادامه داد: این ماه ماه رحمت و مغفرت است، ماه مهمانی خدا و ماه آمرزش و پاکی از پلیدی هاست. از این رو، امام سجاد(ع) در وداع با این ماه مبارک می فرماید: «درود بر تو ای همسایه ای که دل ها بر اثر عبادت و بندگی در آن نرم و فروتن گردید و گناهان بر اثر آمرزش و عفو خدای بزرگ در آن کم شد. درود بر تو! چه بسیار گناهان را محو کردی و چه بسیار زشتی ها را پوشاندی».

 

امام جمعه موقت تبریز، ادامه داد: اگر پی آمدهای معنوی رمضان را در غیر این ماه هم حفظ کنیم، گویا ماه پربرکت رمضان پایانی نخواهد داشت. وداع با ماه رمضان، هرگز به معنای وداع با ویژگی های ارزشمند این ماه نیست.

 

وی تصریح کرد: بنابراین، اگر صفات پسندیده ای چون پهن کردن سفره اطعام، حضور در محافل دینی، قرائت قرآن، شب زنده داری و پرهیز از محرمات را حفظ کنیم، می توانیم همواره و تا رمضان بعد، از پی آمدهای معنوی آن بهره ببریم.

 

آیت الله آل هاشم، تأکید کرد: در بخشی از دعای وداع با ماه رمضان، آمده است سودی که در این ماه به دست آوردیم، هیچ تاجری در هیچ گوشه دنیا نبرده و هیچ کس در سراسر عالم به اندازه ما ازاین ماه استفاده نکرده است، این ماه سراسر سود برای بندگان الهی بود.

 

وی خاطرنشان کرد: بندگان مؤمن الهی با این ماه انس و الفت خاصی داشته اند، از این رو است که وداع با این ماه معنا و مفهوم دارد، چرا که وداع با آن چیزی معنا دارد که انسان با آن انس داشته است.

 

امام جمعه موقت تبریز، ابراز داشت: این ماه با تمامی خوبی ها و فضائلی که دارد از میان ما رخت می بندد، اگر کسی از این ماه بهره برد سودی بزرگ کرد و کسی که از این ماه بی بهره ماند تا سال دیگر باید انتظار رمضان دیگر را بکشد./854/ت302/ب4

ارسال نظرات