۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۷۶۰۵۳

کنفرانس بین المللی «اسلام برضد افراط گرایی و تروریسم» در تاجیکستان آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ کنفرانس بین المللی «اسلام برضد افراط گرایی دینی و تروریسم» در محل کتابخانه ملی تاجیکستان در شهر دوشنبه آغاز شد.
همايش

به گزارش خبرگزاری رسا،کنفرانس بین المللی «اسلام برضد افراط گرایی دینی و تروریسم» امروز چهارشنبه با حضور شخصیت های مذهبی و علمای دینی کشورهای مختلف جهان در محل کتابخانه ملی تاجیکستان در شهر دوشنبه آغاز بکار کرد.

 

در این کنفرانس دو روزه که به همت کمیته دین، تنظیم سنت ها، جشن و مراسم ملی تاجیکستان آغاز شد آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و علمای دینی و شخصیت های مذهبی 15 کشور جهان از جمله مصر، جمهوری آذربایجان، افغانستان، هند، پاکستان و روسیه حضور دارند.

 

در آغاز کنفرانس 'عبدالجبار رحمان زاده' دستیار ویژه رییس جمهوری تاجیکستان با اعلان یک دقیقه سکوت به یاد قربانیان سیل اخیر در تاجیکستان و ارائه گزارشی از خسارات وارده براثر این سیل و تلاش ها برای کمک به اسیب دیدگان ناشی از سیلاب از همه مردم جهان خواست که به کمک سیل زدگان بشتابند.

 

'عبدالجبار رحمان زاده' همچنین پیام 'امام علی رحمان' رییس جمهوری تاجیکستان را قرائت کرد.

 

رحمان در این پیام با تاکید بر این که تروریسم ؛ وطن، دین و مذهب ندارد، آنها را خطر واقعی برای جامعه جهانی دانسته و اعلام داشت که همه مسلمانان بایستی علیه این گروه ها که فعالیتشان باعث بدنامی اسلام شده است ؛ متحد شوند./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات