۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۷۶۳۱۴
آیت الله خاتمی:

جهان اسلام با حمایت از ولایت و دژ توحید پیروز است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: دشمنان اسلام با وحشی گری های داعش که دست پرورده خودشان است شیعه کشی به راه انداخته اند و از سوی دیگر با تقویت تشیع لندنی به مقدسات اهل سنت توهین می کنند تا اسلام ناب محمدی را قیچی کنند اما با حمایت از ولایت، دژ توحید مایه سربلندی جهان اسلام خواهد بود.
آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران ظهر امروز ضمن اقامه نماز ظهرو عصر در محل بقعه متبرکه امامزاده سید عبدالعزیز(ع) روستای دهسرخ در جمع مسؤولان، زائران و اهالی این روستا به ایراد سخن پرداخت.

 

وی در خصوص ورود تاریخی امام رضا(ع) به نیشابور و موقعیت جغرافیایی این شهر گفت: روایت معروف سلسله الذهب را اهالی نیشابور و حواشی آن مکرر شنیده اند اما باید گفت نیشابوری که امام رضا (ع) در آن این حدیث را فرموده اند از زمان ورود ایشان به بعد چندین بار متحول شده، هیچ بعدی ندارد که همین جایی که نشسته ایم نیشابور قدیم بوده باشد چرا که شهرهای قدیم با جدید تفاوت بسیاری دارد.

 

آیت الله خاتمی اضافه کرد: ملک ری که عمر سعد خود را به خاطر گندمش بیچاره کرد همین شاه عبدالعظیم نیست بلکه تمام تهران تا گرمسار و ورامین و دماوند و تا نزدیک قم ملک ری محسوب می شد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در تفسیر حدیث سلسله الذهب که در احادیث به سند طلایی مشهور است، اظهار کرد: در هنگام ورود امام رضا(ع) به نیشابور چهار هزار قلم به دست به امام گفتند افاضه بفرمایید تا بنویسیم و ایشان فرمودند: «کلمةُ لا إله الّا الله حِصنِی فَمَن دَخلَ حِصنی أمِنَ مِن عَذابی؛ توحید دژ محکم است که هر که وارد این دژ شود از عذاب ایمن خواهد بود» اما منظور گرفتن تسبیح و گفتن ذکر زبانی نیست بلکه منظور باور قلبی به خدا و یگانگی اوست به این که باور داشته باشیم همه چیز در قبضه قدرت او است و هرچه هست از آن او است.

 

وی گفت: امام در ادامه فرمودند: «و أنَا مِن شُروطِها» که منظور از این جمله پذیرفتن ولایت ائمه اطهار(ع) است ولایت امیرمؤمنان(ع) دژ مستحکم الهی است؛ ولایتی که هر زمان حاکم بود اسلام و قرآن هم عزیز بود.

 

خطیب جمعه تهران در ادامه افزود: توحید وقتی دژ است که همراه با ولایت باشد و یکی از محور های وحدت شیعه و سنی در کشور ما همین ولایت است که علمای اهل سنت نیز این ولایت را با عنوان اولی الامر قبول دارند و بر این باورند که حاکمان عادل اولی الامر هستند و باید از آن ها تبعیت کرد.

 

وی با اشاره به دشمنی های کشورهای بیگانه در خصوص تفرقه افکنی آن ها بین شیعه و سنی تصریح کرد: دشمنان اسلام با وحشی گری های داعش که دست پرورده خودشان است شیعه کشی به راه انداخته اند و از سوی دیگر با تقویت تشیع لندنی به مقدسات اهل سنت توهین می کنند تا اسلام ناب محمدی را قیچی کنند اما با حمایت از ولایت، دژ توحید مایه سربلندی جهان اسلام خواهد بود.

 

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود، ساخت جاده عمومی زائران در مسیر حرکت حضرت رضا(ع) به روستای دهسرخ را تحولی عظیم در این روستا برشمرد.

 

وی با اشاره به دوران کودکی حضرت موسی(ع) ادامه داد: جعبه ای که مادر حضرت موسی(ع) وی را در دوران کودکی برای رهایی از شر فرعونیان در آن قرار داد و به نیل سپرد مایه آرامش قوم بنی اسرائیل است که در جنگ ها برای کسب آرامش از این جعبه استفاده می کردند وما اکنون در مکانی هستیم که روزی امام رضا(ع) در آن ساعاتی حضور داشتند و نفس کشیده اند و سندهای معتبری چون عیون اخبار الرضا(ع) و بحار الانوار حضور حضرت رضا(ع) در این روستا را روایت کرده اند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری به توجه مسؤولان در رسیدگی به این روستای زیارتی تاکید کرد و افزود: این مکان مقدس است چرا که روزی امام معصوم در این مکان نفس کشیده است.

 

وی در پایان گفت: با احداث جاده عمومی زائران در مسیر حرکت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) تحولی عظیم در این روستا پدید خواهد آمد./930/پ201/ب5

 

ارسال نظرات