۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۲۷۶۷۸۳
آیت الله طبسی مطرح کرد؛

ضرورت پیروی از مراجع در دوران غیبت امام زمان

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبسی با تأکید بر این‌که در دوران غیبت امام زمان(عج) باید از مراجع پیروی کرد، گفت: براساس روایات در زمان غیبت انحرافات بسیار گسترده است و پیروی از فقها و مراجع دینی انسان را از انحرافات نجات می‌دهد.
مراسم عزاداري تخريب قبور بقيع با حضور آيت الله طبسي در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله نجم الدین طبسی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، شامگاه شنبه، در جلسه پرسش و پاسخ اعتقادی که در دفتر آیت الله سید عبدالصاحب موسوی در اهواز برگزار شد، با اشاره به این که مسأله شناخت امام به اندازه ای با اهمیت است که اگر کسی نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است، ابراز داشت: اگر بنا به مردن انسان است با در هنگام مرگ دارای بصیرت و بینش کافی باشد.

 

وی ادامه داد: در این حالت خروجی و بازدهی همانند داعش به وجود می آید و اسلام به خطر می افتد و یهود تشکیل دهنده این گروه در امان است.

 

آیت الله طبسی با تأکید براین که کسی که امام را نشناسد، نمی تواند جانشین امام را بشناسد، بیان داشت: امام در متن زندگی بشریت حضور دارد؛ در این صورت نماز انسان مورد قبول قرار می گیرد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که زندگی انسان به امام وصل است، اظهار داشت: عنایت پروردگار از راه امام به سبب این که باب الله هستند به انسان عنایت می شوند.

 

وی با اشاره به این که امام دوازدهم همانند حضرت عیسی(ع)، حضرت خضر(ع) و ادریس(ع) زنده است، ادامه داد: زنده بودن تا قیامت امر محالی نیست؛ شیطان پس از سجده نکردن بر آدم از خداوند تا روز قیامت مهلت خواست.

 

آیت الله طبسی با بیان این که از لحظه ولادت امام زمان(عج) تا شهادت امام حسن عسکری(ع) به مدت 5 سال روایات متعددی درباره حضرت نقل شده است، عنوان کرد: اکنون در دوران غیبت و منتظر امام زمان(عج) صحبت از علامت های ظهور همانند یمانی و سفیانی بیان شده است؛ علامت بودن مسأله بیانگر قداست بخشیدن به آن نیست.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که علامتی مبنی بر این که شخصی چهار علامت ظهور امام زمان(عج) در او جمع شده باشد، در روایات وجود ندارد، اظهار داشت: سفیر پنجم امام زمان(عج) وجود ندارد و هر کس این مسأله را بیان کند از مذهب خارج شده است.

 

وی با تأکید براین که در دوران غیبت امام زمان(عج) باید از مراجع پیروی کرد، بیان داشت: براساس روایات فرقه حسنی نه تنها در زمان غیبت بلکه ظهور امام زمان(عج) دارای انحرافاتی است؛ دلیل بر پیروی از حسنی وجود ندارد.

 

آیت الله طبسی با اشاره به این که فرزند داشتن امام زمان(عج) از اعتقادات مذهب تشیع نیست، بیان داشت: اصل مسأله رجعت از اعتقادات شیعه است؛ راه انداختن جریان های یمنی و سفیانی به سبب بی رنگ شدن وهابیت است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با پاسخ به سؤالی مبنی براین که چرا مسلمانان نمی توانند برای خود خلیفه انتخاب کنند، ادامه داد: حضرت موسی(ع) از امت خود 40 نفر را انتخاب کرد و پس از مدتی همه آنها گوساله پرست شدند؛ هنگامی که امام معصوم نتواند انتخاب کند پس از توان انسان عادی خارج است./9453/پ202/ح

ارسال نظرات