۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۲۷۹۸۱۷
حجت الاسلام نادری:

منشأ بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه لقمه حرام است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به موضوع کسب حلال در زندگی، گفت: امروز ما با انواع بی حجابی‌ها در جامعه مواجه هستیم، منشأ بسیاری از این نا‌هنجاری‌ها نیز لقمه حرام است، باید توجه داشت که این بی حجابی‌های لجام گسیخته حاصل کارهایی است که در راه کسب لقمه حرام به‎‌دست آمده است.
لقمه حرام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسماعیل نادری، پژوهشگر علوم دینی صبح امروز سه‌شنبه 20 مرداد و به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در بقعه شیخ طرشتی محله طرشت، گفت: نخستین پله در راه کسب معارف الهی تقلید است، ضمن این‌که حتی شخص پیامبر(ص) نیز در ابتدای رسالت خود در خصوص برخی کار‌ها و اعمال از جبرئیل تقلید می‌کرد.

وی افزود: امام صادق(ع) در مورد اهم حسناتی که انسان با آن‌ها در روز قیامت مواجه می‌شود گفته است؛ رضایت خداوند و رضوان خدا در قیامت مهم‌ترین مواردی است که برای انسان در روز حساب به‌کار می‌آید.

استاد حوزه علمیه درباره مراحل عبادت و زندگی، تصریح کرد: برخی فقط برای کسب بهشت عبادت می‌کنند که اگر مانند شهدا این‌کار را انجام دهند بسیار مطلوب است، عده‌ای دیگر نیز تنها از ترس جهنم به سوی خداوند می‌روند، اما شایسته‌ترین عبادت که از سوی بزرگان دین هم ستایش شده است، عبادتی است که فقط در راه عشق به خدا انجام شود.

محقق علوم قرآنی با بیان حدیثی از امام صادق(ع)، تأکید کرد: از نظر امام ششم شیعیان کسب حلال بسیار مهم است، زیرا افرادی که لقمه حرام را در زندگی خود راه می‌دهند از توجه خداوند محروم می‌شوند، در آخر نیز این افراد حتی دست به جنایت‌های متعدد می‌زنند، همانند جنایاتی که امروز در سوریه و عراق و یمن و سایر بلاد اسلامی شهاد ان‌ها هستیم.

استاد اخلاق در بخش دیگری از این مراسم مذهبی با انتقاد بسیار شدید از ناهنجاری‌های پوششی و وضع حجاب در جامعه، خاطر‌نشان کرد: امروز ما با انواع بی حجابی‌ها در جامعه مواجه هستیم، منشأ بسیاری از این نا‌هنجاری‌ها نیز لقمه حرام است، باید توجه داشت که این بی حجابی‌های لجام گسیخته حاصل کارهایی است که در راه کسب لقمه حرام به‎‌دست آمده است.

وی با تأکید بر امر ولایت‌مداری در زمان غیبت، گفت: باید در زمانی که ولی عصر در حال غیبت است، پشتیبان ولایت فقیه باشیم و با شرکت در مراسمات مذهبی، حضور و پشتیبانی خود را از اسلام اعلام کنیم.

حجت الاسلام نادری در ادامه سخنرانی خود اخلاق نیک را یک مورد بسیار سفارش شده از سوی امام جعفر صادق(ع) دانست و افزود: دومین حسن بزرگی که در دنیا وجود دارد، اخلاق نیک است، زیرا کسی که اخلاق نیک دارد به‌ سوی خدا می‌رود، ضمن این‌که در بسیاری از احدایث تأکید شده است که فردی می‌تواند عاشق امام عصر خود باشد که قبل از هر چیزی عاشق خانواده خود باشد.


استاد حوزه علمیه در پایان با سفارش به مردان و زنان حاضر در جلسه در داشتن خصلت‌ها نیک، گفت: بهتر است که مردان ما در همه حال با خانواده خود به بهترین شکل رفتار کنند و معاشرت زیبا داشته باشند، ضمن این‌که زنان جامعه نیز بنا به سفارش حضرت زهرا(س) در هر لحظه از زندگی خود عفت پیشه کنند و حجاب داشته باشند./856/پ202/ح

ارسال نظرات