۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۲۸۳۰۷۵

اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع) امروز با حضور آیت‌الله طبرسی در ساری برگزار شد.
جشنواره نامه اي به امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع) امروز در ساری برگزار شد.

 

ربیع فلاح، استاندار مازندران در این مراسم با اشاره به دوران امامت امام رضا(ع) و اینکه مأمون از آن حضرت برای ولایت عهدی در خراسان دعوت به عمل آورده، گفت: امروز شاهد حضور سفرا و منتخبین کشورهای دنیا هستیم که با امام رضا(ع) در سطرهای کاغذ سخن به میان آوردند.

 

وی با اشاره به این که ارسال 114 هزار نامه به جشنواره اوج ارادت مردم ایران اسلامی و دیگر کشورهای جهان را به امام هشتم شیعیان نشان می دهد، خاطرنشان کرد: این دست فعالیت هایی که در دهه کرامت برگزار می شود باید در حوزه های مختلف و در طول سال استمرار یابد.

 

استاندار مازندران با بیان این که امام هشتم تنها امام ایرانیان نیست و همه مردم دنیا به امام رضا (ع) ارادت دارند، تصریح کرد: در این جشنواره بخش کوچکی از ارادت مردم به امام هشتم را شاهد هستیم.

 

فلاح بر لزوم بهره گیری  حوزه قلم و هنر از چشمه زلال فضایل اخلاقی و سیره امام رضا(ع) تأکید کرد و افزود: تلاش شود در راستای ترویج ناب فرهنگ رضوی آثار فاخری به کشور و جهان ارائه شود.

 

احد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این جشنواره با بیان اینکه این جشنواره از سال 85 با دریافت 813 نامه آغاز بکار کرده است، گفت: امسال 114هزار و 477 نامه در سه بخش سراسری، بین الملل و بومی با ادبیات مازندران به دبیرخانه جشنواره دهم رسیده است.

 

وی با اشاره به فعالیت های مروجان فرهنگ رضوی در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره در سطح بین الملل، گفت: فراخوان مقاله این جشنواره امسال با همکاری آموزش و پرورش به 80 مدرسه خارج از کشور ارسال شد.

 

برگزیدگان دهمین جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا (ع) در مراسم اختتامیه این جشنواره  به شرح ذیل معرفی شدند.

 

در این مراسم میرعلی جعفری از تهران، معصومه میردار درویش از مرزن‌آباد، ابوالفضل فلاحتی از بابلسر، شیدا محمدی‌پاجی از ساری و یگانه حضرت‌پور از ساری از منتخبان رده سنی هفت تا 10 سال شدند.

 

در رده سنی 11 تا 15 سال فاطمه محمدمهدی محمدی از قائم‌شهر، فاطمه محسنی از قائم‌شهر، مهدی فلاحتی از بابلسر، محمد خلیل‌پور از تنکابن و محراب مهدی‌پور از بابل هم به عنوان برگزیده معرفی شدند.

 

زهرا بای از رامیان، محمدعلی افضلی از شیراز، متین‌السادات عرب‌زاده از تهران، لیلا یکه‌فلاح از آبیک قزوین و زهرا موسوی از بیجار کردستان در رده سنی 16 تا 30 سال حائز رتبه برتر شدند.

 

حسن شیردل از بابل، رحیم ربیعی از سیمرغ، زهرا غلامی از اراک، فرزانه ایران‌نژاد پاریزی از ساری و مرضیه نفری از قم رتبه برتر در گروه سنی بالای 31 سال را کسب کردند.

 

مهری ذبیحی اترگله از ساری، راضیه اورعی از ساری و فاطمه اسداللهی از قائم‌شهر رتبه برتر در بخش بومی را کسب کردند.

 

محمد یانسه از سیرالئون، صادق‌رضا قمی و شان‌علی مامودگورجی از فرانسه هم برگزیدگان بخش بین‌الملل دهمین جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا (ع) بودند./950/پ202/ح

ارسال نظرات