۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۲۸۳۰۸۲
آیت الله نمازی در جلسه تفسیر قرآن:

گناه عامل سقوط، بیچارگی و بدبختی انسان ها است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گناه را عامل سقوط و بیچارگی و بدبختی انسان ها دانست و گفت: در همه این آیات و روایات به انسان ها توصیه شده است گناه نکنند و اگر چناچه خطایی از آنها سرزد بلافاصله استغفارکنند، از این رو استغفار می تواند روزی دو بار هنگام بامدادان و شامگاهان 70 تا 100 مرتبه انجام شود.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان، دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در دویست و هفتاد و هشتمین جلسه تفسیر قرآن در مسجد حضرت قائم(عج) در ترجمه و تفسیر آیات 10 تا 12 سوره آل عمران گفت: ثروت، قدرت و فرزند نمی تواند آنهایی را که به خدا و خالق خود کفر ورزیدند نجات دهد و همانگونه که ثروت نمی تواند جلو مرگ را بگیرد، هیچکدام از اینها نمی تواند جلو عذاب الهی را بگیرد.

 

وی افزود: در بیمارستان ها تعدادی زیادی از بیماران در حال کما هستند و کاری از ثروت و فرزند و خانواده آنها ساخته نیست، بنابراین خداوند در این آیات انسان های کافر را خطاب قرارداده است که به ثروت و فرزندان و قدرت خود تکیه نکنید که در برابر عذاب الهی هیچ کاری از آنها ساخته نیست.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: افرادی که به دلیل ثروتی که داشتند در برابر خدا قرار گرفتند در آخرت به عذاب الهی دچار شدند.

 

درگیری بین اسلام و جبهه ‌کفر تا ظهور امام زمان ادامه دارد

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به ترجمه آیه 11 سوره آل عمران گفت: خداوند در این آیه مثال می زند و نمونه ذکر می کند که سرنوشت خاندان و پیروان فرعون برای دیگران حجت و عبرت است و با وجود اینکه بعد از فرعون، هزاران فرعون دیگر آمدند و با ظلم و ستم و قلدری حکومت کردند و عاقبت همه نابود شدند و امروز اثری از آنها نیست اما بازهم عبرت نمی گیرند.

 

وی افزود: سلسله کفار و ستمگران از آغاز بعثت پیامبراکرم(ص) تا به امروز ادامه داشته است و ادامه خواهد داشت و درگیری بین اسلام و جبهه کفر و صهیونیست جهانی پایانی ندارد و تا ظهور امام عصرادامه خواهد داشت.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری یاد آورشد: هنگام ظهورامام زمان(عج) نیز خونریزی وجود خواهد داشت اما همه مستکبرین به دست امام زمان(عج) سرکوب خواهند شد و اسلام کامل در همه کره زمین حاکم می شود به طوری که اگر پیرزنی از این غرب به شرق کرده زمین حرکت کند کسی مزاحم او نخواهد نشد و اقتصاد به گونه ای می شود که نیازمندی وجود نخواهد داشت.

 

به گفته وی، اگر انسان با خالق خود و خدای خود رفیق باشد و باعث رضایت خدا باشد و معیارهای او خدا باشد دیگر نیازی به مال ثروت و فرزند و قدرت ندارد.

 

آیت الله نمازی با اشاه به این که خداوند آنهایی را که آیات و انبیاء الهی را تکذیب کردند گوشمالی می دهد و برای همیشه نابود می شوند گفت: خداوند آنهایی را که آیات و انبیاء خدا را انکار کردند با زلزله و حوادث روزگار محو و نابود می کند.

 

وی، گناه را عامل سقوط و بیچارگی و بدبختی انسان ها دانست و گفت: در همه این آیات و روایات به انسان ها توصیه شده است گناه نکنند و اگر چناچه خطایی از آنها سرزد بلافاصله استغفارکنند، لذا استغفار می تواند روزی دو بار هنگام  بامدادان و شامگاهان70 تا 100 مرتبه انجام شود.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این که عذاب کفار در جهنم تعلیقی و یا قابل بخشش نیست گفت: خداوند در این آیه به پیامبر اکرم(ص) می فرماید، حرف ما را به کفار که آنها نیز بندگان ما هستند برسان و آنها نصحیت کن و به آنها بگو به همین زودی مغلوب خواهید شد و روانه آتش جهنم خواهید شد.  

 

خداوند هر کسی را که اراده کند با تقرب خودش یاری می کند

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به ترجمه آیه 12 سوره آل عمران گفت: خداوند اشاره به جنگ بدر و احد می کند که جبهه کفر به رهبری ابوسفیان و جبهه حق به فرماندهی پیامبراکرم(ص) در حالی با یکدیگر روبرو شدند که جبهه کفر یکهزار نفر و جبهه توحید 300 نفر، یعنی جبهه کفر سه برابر جبهه توحید بودند.

 

وی افزود: خداوند می فرماید در نبرد نابرابر بین جبهه کفر یکهزار نفری و جبهه توحید 300 نفری، تصرف تکوینی کردیم و جمعیت جبهه توحیدی را در چشم جبهه کفر دو برابر نشان دادیم و این امر باعث تضعیف جبهه کفر شد، بنابراین خداوند هر کسی را که اراده کند با تقرب خودش یاری می کند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یاد آورشد: خداوند به پیامبراکرم(ص) می فرماید به جبهه کفر بگو همانگونه که در جنگ احد و بدر سرکوب شدید اگر راه خود را ادامه دهید سرکوب خواهید شد.

 

رسیدن به ثروت و قدرت مقتضای طبیعت انسان است

آیت الله نمازی در ادامه، درتفسیر این آیات با اشاره به این که رسیدن به ثروت و قدرت مقتضای طبیعت انسان است و در هر جایگاهی از ثروت و قدرت باشد، در این راه حد پایانی برایش متصور نیست یاد آورشد: لازمه تکامل و پیشرفت انسان زیاده خواهی است اما برای رسیدن به آن ورود به خط قرمزها ممنوع است.

 

آیت الله نمازی تأکید کرد: اگر انسان تکاثر طلب است، باید در عبادت تکاثر طلب باشد و اگر زیاده طلب است باید در خدمت به خلق الله  زیاده طلب باشد نه اینکه در ظلم به مردم زیاده طلب باشد.

 

وی با بیان این نکته که انسان زمانی که بی نیاز شد ورود ممنوع ها را می رود و در برابر خدا می ایستد و به قدرت و ثروت خود مغرور می شودگ فت: خداوند از این گونه انسان ها گلایه مند است که چه عاملی باعث می شود تا آنها در برابرکسی ‌که او را خلق کرده و پرورش داده و براساس استعداد و هوش و زکاوتی که به او داده به ثروت و قدرت رسانیده است اما در برابر او که کریم است قرارگیرد./1307/پ201/ح

ارسال نظرات