۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۸۴۰۳۴
نماینده خبرگان رهبری:

دشمن با تجاوز نظامی نیز غلطی نمی‌تواند بکند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت دشمنان نظام با گزافه گویی، در حالی مدام از گزینه نظامی سخن به میان می آورند، که هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیای ارتش در تبریز اظهار داشت: برخلاف تبلیغات سوء دشمنان، هم اسلام دین صلح است و هم پیامبرش رحمت برای عالمیان می باشد.

 


وی با بیان این‌که اغلب جنگ های دوران پیامبر اسلام(ص) جنبه دفاعی داشت، خاطرنشان کرد: دوران هشت سال جنگ تحمیلی نیز با هدف دفاع از کیان نظام اسلامی بوده است، ایران نه تنها متجاوز نبود، بلکه با تقدیم بیش از 300 هزار شهید در راه حفظ و حراست از ارزش های اسلام، نشان داد که در دفاع از اسلام و تشیع عقب‌نشینی نمی کند.

 


آیت الله شبستری با اشاره به این‌که ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس به تنهایی در مقابل ده‌ها کشور متجاوز ایستادگی کرد، گفت: اگر ایران اسلامی در برابر همه دنیای کفر پیروز شد، تنها به دلیل ایمان و اعتقاد به نصرت الهی فرماندهان و رزمندگان ولایت‌مدار بوده است.

 


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که بهره‌مندی از تجربه‌های جنگ تحمیلی عامل اقتدار نظامی و دفاعی کشور در طول سالیان متمادی شده است، گفت: امروز دشمنان نظام با گزافه گویی، مدام از گزینه نظامی سخن به میان می آورند، باید بدانند که در صورت تهاجم نظامی هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

 


وی با بیان این‌که گزینه نظامی دشمنان علیه ایران اسلامی، تهدیدی تاریخ گذشته و نخ‌نما شده است، افزود: اگر دشمن با حمله نظامی می توانست انقلاب اسلامی ایران را ساقط کند، لحظه‌ای درنگ نمی کرد، از این روست که امروز به سمت تهاجم فرهنگی و تحریم های قتصادی روی آورده است.

 


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر تجهیز نیروهای مسلح به آموزش های دینی و فرهنگی، گفت: برگزاری مسابقات و محافل مختلف قرآنی در میان نیروهای مسلح، برگزاری منظم نماز جماعت، جلسات آشنایی با معارف نهج البلاغه و احادیث ائمه اطهار(ع) و کلاس های آموزش احکام بایستی در کنار آموزش‌های نظامی مورد توجه قرار گیرد.

 


آیت الله شبستری در پایان با اشاره به نقش مهم قرارگاه پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس افزود: تأسیس قرارگاه پدافند هوایی که به تدبیر مقام معظم رهبری صورت گرفت، امری بسیار مهم و ضروری بوده است که ضریب امنیت هوایی کشور را به مراتب افزایش می دهد.

 


همچنین امیر سرتیپ دوم ملک علی اسدی‌ فرد، فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب با ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز در طول سال‌های گذشته اظهار داشت: پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری مهم ترین وظیفه قرارگاه پدافند هوایی است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات