۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۲۸۴۱۳۵
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه:

مسابقات شکوفه‌های قرآنی یک اقدام بزرگ تبلیغی است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ضرورت توجه به حوزه های قرآنی، گفت: مسابقات شکوفه‌های قرآنی یک اقدام بزرگ تبلیغی است.
مسابقات شکوفه‌هاي قرآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی، رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم اختتامیه سی و هفتمین مسابقات قرآن شکوفه‌ها که عصر امروز هفتم شهریور ماه در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد با اشاره به ضرورت توجه به حوزه های قرآنی گفت: امروز ما در کشورمان بیش از هر روز دیگری نیاز داریم که منسجم، متحد و متمرکز عمل کنیم و هیچ زمانی برای از دست دادن فرصت‌ها نداریم و باید در کنار هم قرار گیریم تا انتظاراتی که از حوزه‌های قرآنی وجود دارد محقق شود.

 

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به شکوفه‌های قرآنی افزود: رتبه آوردن در مسابقه تنها راه موفقیت و خدمت گذاری در راه قرآن نیست. گاهی ممکن است با یک فراموشی و با یک صدم امتیاز رتبه ششم یا هفتم را بدست آورید که این مسئله دلیل بر برتری رتبه‌های بالاتر نیست.


وی ادامه داد: اصل این است که شما شکوفه‌های قرآنی در یک اقدام بزرگ تبلیغی ترویجی قرآنی شرکت کرده‌اید.


حسینی در ادامه گفت: در مسابقات قرآن شکوفه‌ها دیدیم که برخی از نوجوانان که حافظ کل قرآن بودند جوایزی را دریافت کردند اما افرادی در روز قیامت پله‌ها را طی خواهند کرد تا به بهشت برسند حافظان قرآنی هستند که عامل به قرآن باشند.


وی ادامه داد: حفظ قرآن شرط لازم برای فهم قرآن است و فهم قرآن لازمه عمل به قرآن است. ما باید خودمان را آماده کنیم تا آیات نورانی قرآن را در زندگی خود بکار ببریم.

 

حسینی  با اشاره به دوره گذشته مسابقان قرآنی افزود: در گذشته برخی از رشته‌های مسابقات شکوفه‌ها در مسابقات آموزش و پرورش نبود که به همین منظور یک بسته تکمیلی برای برگزاری این مسابقات باید داشته باشیم.


وی ادامه داد: دستور العمل مسابقات قرآن شکوفه‌ها و دانش آموزی مهرماه اعلام می‌شود. امیدواریم زمینه مشارکت بیشتر نیز فراهم شود تا بتوانیم بهره برداری بیشتری از این مسابقات داشته باشیم.


رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف یادآور شد: باید تلاش کنیم بیشترین بهره برداری را از این جشنواره و مسابقات ببریم و این بهره برداری‌ها باید در بُعد رسانه‌ای و تبلیغاتی نیز اتفاق بیفتد.

 

وی در پایان با اشاره به  سی و هشتمین دوره مسابقات شکوفه‌ها این مسابقات با مسابقات دانش‌آموزی در کنار هم برگزار می‌شود گفت: ما در سازمان اوقاف و امور خیریه مسابقات قرآن شکوفه‌ها و دانش آموزی را در کنار هم برگزار می‌کنیم و در حقیقت یک مسابقه خواهیم داشت./817/پ202/ح

ارسال نظرات