۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۶
کد خبر: ۲۸۷۳۹۸

اختتامیه مسابقات ابتهال، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کشور

خبرگزاری رسا ـ مسابقات ابتهال، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کشور برگزیدگان خود را در بخش‌های مختلف شناخت.
اختتاميه ابتهال و تواشيح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اختتامیه مسابقات ابتهال، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کشور، با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت الاسلام سید مصطفی حسینی رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، غروب شنبه 21 شهریور در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

فضای مجازی باید قرآنی شود

در بخش سخنران ویژه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی با تاکید بر لزوم ورود به فضاهای مجازی، گفت: باید تلاش کنیم تا آثار ارزنده مدیحه سرایی و ابتهال را در فضاهای مجازی قرار دهیم و جوانان را با معارف قرآن آشنا کنیم.

وی افزود: در همه حال باید تفکر جهادی داشته باشیم و یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری که جهش علمی در کشور است را دنبال کنیم.


لزوم حمایت از گروه‌های قرآنی

در ادامه آیین اختتامیه مسابقات ابتهال، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کشور، حجت الاسلام مصطفی حسینی با انتقاد از برخی کم توجهی‌ها، گفت: برخی از بخش‌های مسابقات با استقبال بسیار زیادی مواجه می‌شود، اما متاسفانه این حجم از استقبال با حمایت رو به‌رو نمی‌شود و برخی از استعداد‌ها شناسایی نمی‌شوند.

آیین اختتامیه مسابقات ابتهال، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کشور با تلاوت آیاتی از قرآن مجید توسط استاد حمید‌رضا احمدی وفا، رتبه نخست مسابقات قرآن در کشور آغاز شد.

در بخش اجرای برنامه‌های از پیش تعیین شده برای مسابقات این دوره، گروه میعاد از استان قم در بخش هنری مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم به اجرای برنامه پرداختند.

اجرای برنامه ابتهال خوانی توسط محمد برخورداری، مبتهل برتر این دوره از مسابقات از دیگر برنامه‌های این مراسم اختتامیه بود، ضمن اینکه آقای احمد نجف، مجری عرب زبان مسابقات بین المللی قرآن کریم به اجرای مدیحه سرایی پرداخت.

گروه قدر که یکی از اولین و قدیمی‌ترین گروه‌های تواشیح کشور است در این آیین اختتامیه به هنر‌نمایی پرداخت.

بخش اهدای جوایز

بخش اهدای جوایز این مراسم اختتامیه با تقدیر از برگزیدگان گروه‌های ابتهال به این شرح انجام شد؛ نفرات برتر به ترتیب آقایان«محمد برخورداری، تهران»، «حبیب صداقت، تهران»، «جواد رفعتی،قزوین»، «حسن مختاری، یزد»، «مهدی محمدزاده، استان آذربایجان شرقی».

برگزیدگان بخش مدیحه سرایی قرآن کریم به این شرح اعلام شدند؛ «گروه میعاد، استان قم»، «گروه رسایل، استان اصفهان»، «گروه طاها، استان اصفهان»، «گروه معراج از استان قم»، «گروه میعاد از استان خوزستان».

در بخش اهدای جوایز در بخش مدیحه سرایی و همخوانی قرآن خواهران، به‌ترتیب «گروه صهبا، استان تهران»، «گروه تسنیم، استان قم»، «گروه نسیم رحمت، استان مازندران»، «گروه مصباح الهدی، استان لرستان»، «گروه طاها، استان خراسان رضوی» حائز کسب جایزه شدند./856/202/ب3



ارسال نظرات